Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024
16.5 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Λιανεμπόριο τροφίμων: Πόσο αυξήθηκε η απασχόληση το 2020

ΑρχικήΝέαΛιανεμπόριο τροφίμων: Πόσο αυξήθηκε η απασχόληση το 2020
spot_img

cibum team


Αυξητική τάση και το Α’ τρίμηνο του 2021 (+0,5%). Πλέον οι άμεσα απασχολούμενοι στο λιανεμπόριο τροφίμων ξεπερνούν τους 215.000 με τις 8.000 να έχουν προστεθεί την περίοδο της πανδημίας

Οι καταναλωτές αξιολογούν ιδιαίτερα θετικά τον ρόλο του προσωπικού των σουπερμάρκετ στην αντιμετώπιση της πανδημίας

Το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) παρακολουθεί με κυλιόμενη ανάλυση την απασχόλησης στο λιανεμπόριο τροφίμων βάση των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ και εμπειρική έρευνα σε εταιρείες του κλάδου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ προκύπτει ότι το λιανεμπόριο τροφίμων τόσο την περίοδο της έντονης οικονομικής ύφεσης, όσο και την περίοδο της πανδημίας αποτελεί έναν από τους πιο δυναμικούς κλάδους της οικονομίας σε σχέση με τη διατήρηση και την αύξηση της απασχόλησης στην Ελλάδα την περίοδο του 2010-2021.

Συγκεκριμένα από την επεξεργασία των στοιχείων απασχόλησης που παρέχει σε τριμηνιαία βάση η ΕΛΣΤΑΤ προκύπτει ότι την περίοδο 2000-2021 το λιανεμπόριο τροφίμων παρουσιάζει αύξηση της απασχόλησης κατά 55%%, σε αντίθεση με το υπόλοιπο λιανικό εμπόριο το οποίο παρουσιάζει μείωση κατά 15%. Πρακτικά το λιανεμπόριο τροφίμων το 2021 απασχολεί σχεδόν 75 χιλ. περισσότερους εργαζόμενους σε σχέση με το 2000 ξεπερνώντας τις 215 χιλ. άμεσα απασχολούμενους.

Συγκεκριμένα για το 2020 καταγράφεται σημαντική επίδραση της πανδημίας. Το λιανεμπόριο τροφίμων αύξησε την απασχόληση του κατά 3,1% σε σχέση με το 2019, δηλαδή κατά 7 χιλ. εργαζομένους. Η τάση αυτή ήταν αντίστροφη με το λοιπό λιανικό εμπόριο παρουσιάζοντας μειωτική τάση το 2020 κατά 2,9% σε σχέση με το 2019. Εξαιτίας της αύξησης που παρουσιάζει την τελευταία 6ετία το λιανεμπόριο τροφίμων και της ταυτόχρονης μείωσης των άλλων εμπορικών κλάδων, πλέον η απασχόληση του λιανεμπορίου τροφίμων αντιπροσωπεύει πάνω από το 30% συνολικά του λιανικού και χονδρικού εμπορίου, έχοντας σημαντικά μεγαλύτερες πωλήσεις μάλιστα από το λοιπό λιανεμπόριο. Σημειώνεται ότι το λιανεμπόριο τροφίμων το 2020 αντιπροσωπεύει πάνω από το 5% στην συνολικής απασχόλησης στην Ελλάδα, ξεπερνώντας κλάδους όπως είναι οι Κατασκευές, οι Τράπεζες, οι Μεταφορές και η Υγεία.

Το 2021 με βάση τα στοιχεία του πρώτου 3μήνου καταγράφεται αύξηση κατά 0,5% το Α’ 3μηνο του 2021 σε σχέση με το Δ’ 3μηνο του 2020 και αύξηση κατά 3,4% σε σχέση με το Α’ 3μηνο του 2021. Αντίθετα το λοιπό λιανεμπόριο καταγράφει μείωση -0,8% το Α’ 3μηνο 2020 σε σχέση με το Δ’ 3μηνο 2020 και μείωση κατά 7,1% σε σχέση με Α’ 3μηνο 2020.

Πρακτικά, φαίνεται ότι το λιανεμπόριο τροφίμων αύξησε τις θέσεις εργασίας κατά 7.000 σε σχέση με το προηγούμενο έτος και διατηρεί τουλάχιστον μέχρι τον Μάρτιο αυτές τις θέσεις με μία μικρή αύξηση μάλιστα περίπου 1.000 θέσεων εργασίας ακόμα, ανεβάζοντας τη συνολική αύξηση της απασχόλησης στην περίοδο lockdown-Πανδημίας στις 8.000.

Η αύξηση αυτή της απασχόλησης στο λιανεμπόριο τροφίμων είναι αποτέλεσμα αρκετών παραγόντων με κυριότερη αιτία την πανδημία:

  • Ένα σημαντικό μέρος του προσωπικού των καταστημάτων εντάσσεται στις ευπαθείς ομάδες και με την εμφάνιση της πανδημίας και για την προστασία του μπήκε σε αναστολή εργασίας και επομένως προσλήφθηκε νέο προσωπικό για την αντικατάσταση του. Σημειώνεται ότι σημαντικό μέρος αυτών των εργαζομένων μέχρι τον Απρίλιο 2021 τουλάχιστον δεν έχει επανέλθει ακόμα στην εργασία του.
  • Η αξιοποίηση νέων καναλιών πώλησης όπως π.χ. τα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ, οι τηλεφωνικές παραγγελίες, δημιούργησαν την ανάγκη για επιπλέον προσωπικό για τη διαχείριση, εκτέλεση και παράδοση των παραγγελιών.
  • Τα μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας, όπως ο έλεγχος του αριθμού ατόμων στα καταστήματα, η απολύμανση ή ακόμα και η διάθεση σελφ τεστ (π.χ. στην Αχαϊα) κλπ, δημιούργησαν νέες θέσεις εργασίας.
  • Οι παραπάνω εξελίξεις προκαλούν αλυσίδα προσλήψεων καθώς απαιτούν νέες επιπλέον επενδύσεις στην οργάνωση, μηχανογράφηση και συντήρηση του δικτύου, προκειμένου να αυξηθεί η παραγωγικότητα των επιχειρήσεων, οι οποίες με τη σειρά τους προκαλούν νέες ανάγκες σε υψηλών προσόντων προσωπικού.

Σχήμα 2: Αξιολόγηση της επίδρασης του προσωπικού των σουπερμάρκετ στην ασφάλεια των καταναλωτών (Έρευνα καταναλωτών ΙΕΛΚΑ)

 Άλλωστε, τα στοιχεία από τις επαναλαμβανόμενες έρευνες καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ δείχνουν ότι το ευρύτερο κοινό αξιολογεί ιδιαίτερα υψηλά τον ρόλο του προσωπικού των σουπερμάρκετ στην αντιμετώπιση της πανδημίας. Το 75% βαθμολογεί θετικά το προσωπικό (σχήμα 2),. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι διαχρονικά το προσωπικό των σουπερμάρκετ αποτελεί ένα από τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του κλάδου. Την περίοδο 2010-2021 σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έρευνας καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ το αγοραστικό κοινό αξιολογεί ιδιαίτερα θετικά τη συμβολή του σουπερμάρκετ στην απασχόληση σε ποσοστά της τάξης του 70%.

Σε σχέση με τα ποιοτικά στοιχεία της απασχόλησης στον κλάδο των σούπερ μάρκετ, επισημαίνεται ότι οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ προσφέρουν εργασία σε ομάδες του πληθυσμού που πλήττονται περισσότερο από την ανεργία και αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες δυσκολίες στην εύρεση εργασίας, όπως οι νέοι, οι ανειδίκευτοι εργάτες και οι γυναίκες. Επίσης, πρέπει να σημειωθεί η συμβολή του κλάδου στην αντιμετώπιση της ανεργίας στην επαρχία, εφόσον τα δίκτυα πωλήσεων των αλυσίδων δεν περιορίζονται στα αστικά κέντρα ή τις βιομηχανικές περιοχές της χώρας, αλλά καλύπτουν όλη την επικράτεια. Στο προσωπικό των αλυσίδων σούπερ μάρκετ υπερτερούν οι γυναίκες σε ποσοστά 65%-70%, ενώ περισσότερο από τα 2/3 των καταστημάτων των αλυσίδων δραστηριοποιούνται εκτός των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας.

Δείτε επίσης: 

Καύσωνας: Ποια τρόφιμα ενυδατώνουν, πως μπορούμε να παραμείνουμε δροσεροί τη μέρα και τη νύχτα.

Το…. «φερμουάρ» στο στόμα έγινε πραγματικότητα! Εφευρέθηκε συσκευή που “κλειδώνει”το στόμα. 

Σκόπελος: Κατάπιε γυαλί πίνοντας καφέ 

Τελικά πρέπει να τηγανίζουμε με ελαιόλαδο; ή μήπως όχι; 

McDonald’s: αυξάνει τους μισθούς για να βρει υπαλλήλους 

ΕΦΕΤ: Ανάκληση ΜΠΙΣΚΟΤΑ κανέλας ΑΛΛΑΤΙΝΗ λόγω κουμαρίνης 

Βόειο κρέας: Χαμηλά τα επίπεδα μόλυνσης από Campylobacter, Salmonella και STEC  

Έρευνα: Τελικά η σοκολάτα γάλακτος αδυνατίζει!  

Ποτά κάνναβης: Η νέα τάση στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών 

Η Dole ανακαλεί βατόμουρα και μύρτιλλα λόγω Cyclospora.

Παγωτό: η επιτυχία της βιομηχανικής παραγωγής κρίνεται στην λεπτομέρεια 

McDonald’s: αυξάνει τους μισθούς για να βρει υπαλλήλους 

Πρόγραμμα πιστοποίησης προϊόντων του Β. Αιγαίου ως ΠΟΠ- ΠΓΕ- ΕΠΙΠ 

Εκατοντάδες κρούσματα σαλμονέλωσης από πουλερικά στις ΗΠΑ 

Υποχρέωση αναλυτικής ετικέτας στα αλκοολούχα ποτά. Αλλάζει ο Καν 1169/2011

Ο FAO προειδοποιεί για δηλητηριάσεις από ψάρι γλυκού νερού

Απαγορεύονται οι διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων στη Βρετανία

Τα προϊόντα χωρίς γλουτένη δεν είναι για όλους

Μυκοπρωτεΐνη: Η super star του ‘80 που προσπαθεί ακόμα να κάνει μεγάλη καριέρα!

ΕΦΕΤ: Απαγορεύεται η χρήση bamboo στα πλαστικά που έρχονται σε επαφή με τρόφιμα 

Που οφείλεται η μεγάλη μείωση των τροφικών δηλητηριάσεων. 

Σκόπελος: Κατάπιε γυαλί πίνοντας καφέ 

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Συναγερμός στην Ευρώπη – Θανατηφόρες τροφικές δηλητηριάσεις από καπνιστό σολομό

Ανακοίνωση ECDC και EFSA για παρατεταμένο ξέσπασμα Listeria monocytogenes σε πολλές χώρες που συνδέεται με προϊόντα καπνιστού σολομού.

Νέα μελέτη αποκαλύπτει τους κινδύνους για την υγεία από δημοφιλές γλυκαντικό που υπάρχει σε κέικ, τσίχλες και παγωτά

Μια κοινή τεχνητή γλυκαντική ουσία που βρίσκεται σε ανθρακούχα ποτά, τσίχλες και παγωτά μπορεί να βλάψει το έντερο, όπως έδειξε έρευνα.

Αυτό το ξέρετε; Ποιο λογότυπο δημοφιλούς τροφίμου έχει φιλοτεχνήσει ο Σαλβαντόρ Νταλί

Οι περισσότεροι δε γνωρίζουν ότι πίσω από το λογότυπο ενός θρυλικού και παγκόσμιου προϊόντος κρύβεται μια μεγάλη μορφή της ζωγραφικής.
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα