Τρίτη, 2 Ιουλίου, 2024
33.2 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Lidl UK: “Βροχή” καταγγελιών για τα “φρέσκα” ψωμιά της – Η αλυσίδα σουπερμάρκετ καλείται να δώσει απαντήσεις

ΑρχικήΝέαLidl UK: "Βροχή" καταγγελιών για τα "φρέσκα" ψωμιά της - Η αλυσίδα σουπερμάρκετ καλείται να δώσει απαντήσεις
spot_img

Το δριμύ κατηγορώ μιας εκστρατείας ενάντια στις πρακτικές μάρκετινγκ της Lidl UK.

Στις 20 Σεπτεμβρίου 2023, η εκστρατεία προστασίας των καταναλωτών Real Bread Campaign της Βρετανίας απέστειλε καταγγελία σχετικά με το μάρκετινγκ της Lidl για τα “αρτοποιεία” των καταστημάτων της στο δήμο Μπέξλεϊ του Λονδίνου, στον οποίο είναι η πρωτοβάθμια αρχή της εταιρείας για τα εμπορικά πρότυπα. Η Εκστρατεία έδωσε συνέχεια τον Δεκέμβριο του 2023, τον Ιανουάριο του 2024 και τον Απρίλιο του 2024.

Στις 25 Απριλίου 2024, ήρθε η απάντηση από τoν δήμο Μπέξλεϊ: «Εμείς ως πρωτοβάθμια αρχή της Lidl δεν είχαμε καμία εντολή για έρευνα ή καταγγελία σχετικά με τους ισχυρισμούς περί φρεσκάδας που προβάλλονται για το εν λειτουργία αρτοποιείο. Είμαστε επίσης ικανοποιημένοι από τη Lidl, διότι οι ισχυρισμοί είναι πραγματικοί και το ψωμί είναι φρέσκο όταν ψήνεται. Δεν είχαμε κανένα ερώτημα ή παράπονο ότι το ψωμί της Lidl μπαγιατεύει πιο γρήγορα από το άλλο ψωμί».

Ακολουθεί η απάντηση που έστειλε η εκστρατεία στο δήμο Μπέξλεϊ στις 29 Απριλίου 2024.

«…Η ιστοσελίδα της Lidl αναφέρεται σε “φρέσκο αρτοποιείο μας στο κατάστημα” και “τα αγαπημένα μας φρεσκοψημένα ψωμιά”. Οι βιτρίνες των καταστημάτων περιλαμβάνουν ισχυρισμούς όπως “ψημένο για εσάς όλη την ημέρα”, όπως και οι μικρές χάρτινες σακούλες τύπου φούρνου που διατίθενται στους αγοραστές.

Σύμφωνα με την εκστρατεία Real Bread, η Lidl δεν ψήνει τίποτα φρέσκο από το μηδέν σε κανένα από τα καταστήματά της. Τα προϊόντα “ψωμιού” που παρουσιάζονται στο τμήμα “αρτοποιείο” δεν είναι “φρεσκοψημένα” – παρασκευάζονται και ψήνονται αλλού και στη συνέχεια ψήνονται ξανά στο κατάστημα. Πιστεύουμε ότι η χρήση τέτοιων ισχυρισμών από τη Lidl παραβιάζει τους κανονισμούς προστασίας του καταναλωτή στη γενική νομοθεσία περί τροφίμων αναφέρει η Real Bread.

Η Lidl χρησιμοποιεί ισχυρισμούς όπως “ο φρέσκος φούρνος μας στο κατάστημα”, “τα αγαπημένα μας φρεσκοψημένα ψωμιά” και “ψημένα για εσάς όλη την ημέρα”, παρόλο που δεν ψήνει φρέσκο ψωμί από το μηδέν σε κανένα από τα καταστήματά της στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αντ’ αυτού, τα προπαρασκευασμένα προϊόντα απλά φορτώνονται στους φούρνους για να ψηθούν για δεύτερη φορά για μια πιο καφέ, τραγανή κρούστα.

Οι οδηγίες του FSA αναφέρουν: “Όροι όπως “φρεσκοψημένο”, “ψημένο στο κατάστημα” και “φρέσκος φούρνος” μπορεί να παραπλανήσουν τους καταναλωτές και να τους κάνουν να πιστέψουν ότι τους προσφέρονται προϊόντα που έχουν παραχθεί φρεσκοψημένα επιτόπου από βασικές πρώτες ύλες. Ορισμένα καταστήματα πωλούν ψωμί που παρασκευάζεται από μερικώς ψημένα προϊόντα τα οποία έχουν συσκευαστεί σε αδρανή ατμόσφαιρα ή έχουν καταψυχθεί εκτός καταστήματος και στη συνέχεια “ψήνονται” σε φούρνους εντός του καταστήματος. Η χρήση όρων όπως “φρεσκοψημένο”, “ψημένο στο κατάστημα” και “φρέσκος φούρνος” σε αυτά τα προϊόντα θα μπορούσε ενδεχομένως να παραβιάζει τις γενικές νομικές διατάξεις…».

Οι διατάξεις αυτές περιλαμβάνουν τον κανονισμό (ΕC) αριθ. 178/2002, ο οποίος ορίζει ότι «αποτελεί γενική αρχή της νομοθεσίας για τα τρόφιμα η παροχή βάσης στους καταναλωτές για να κάνουν συνειδητές επιλογές σε σχέση με τα τρόφιμα που καταναλώνουν και η αποτροπή κάθε πρακτικής που μπορεί τους παραπλανήσει».

Πιο συγκεκριμένα, ο κανονισμός (ΕU) αριθ. 1169/2011 απαιτεί ότι «οι πληροφορίες για τα τρόφιμα δεν πρέπει να είναι παραπλανητικές, ιδίως: α) όσον αφορά τα χαρακτηριστικά του τροφίμου και, ιδίως, όσον αφορά τη φύση, την ταυτότητα, τις ιδιότητες, τη σύνθεση, την ποσότητα, τη διάρκεια ζωής, τον τόπο προέλευσης, τη μέθοδο παρασκευής ή παραγωγής».

Το άρθρο 16 του κανονισμού (ΕC) αριθ. 178/2002 προβλέπει ότι: «Η επισήμανση, η διαφήμιση και η παρουσίαση των τροφίμων ή των ζωοτροφών, συμπεριλαμβανομένου του σχήματος, της εμφάνισης ή της συσκευασίας τους, των υλικών συσκευασίας που χρησιμοποιούνται, του τρόπου με τον οποίο είναι διατεταγμένα και του περιβάλλοντος στο οποίο εκτίθενται, καθώς και των πληροφοριών που διατίθενται σχετικά με αυτά με οποιοδήποτε μέσο, δεν πρέπει να παραπλανούν τους καταναλωτές».

Ο κανονισμός (ΕC) αριθ. 178/2002 απαιτεί ότι: «Η ονομασία του τροφίμου πρέπει να περιλαμβάνει ή να συνοδεύεται από ενδείξεις σχετικά με τη φυσική κατάσταση του τροφίμου ή την ειδική επεξεργασία στην οποία έχει υποβληθεί (π.χ. σκόνη, επανακατεψυγμένο, αποξηραμένο με κατάψυξη, ταχείας κατάψυξης, συμπυκνωμένο, καπνιστό) σε όλες τις περιπτώσεις όπου η παράλειψη των πληροφοριών αυτών θα μπορούσε να παραπλανήσει τον αγοραστή».

Η εκστρατεία Real Bread πιστεύει ότι η πώληση ενός προϊόντος που έχει ψηθεί, καταψυχθεί ή ψυχθεί και στη συνέχεια ξαναψηθεί, χωρίς να παρέχονται πληροφορίες στο σημείο πώλησης ότι αυτό έχει συμβεί, παραβιάζει αυτούς τους κανονισμούς. Αυτό επιδεινώνεται όταν το προϊόν διατίθεται στην αγορά με ισχυρισμούς όπως αυτοί που αναφέρθηκαν παραπάνω, για να το βάλει ο καταναλωτής σε μια καφέ χάρτινη σακούλα, όπως θα έκανε σε ένα μικρό, τοπικό φούρνο.

Το ξαναψήσιμο έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ποιότητα του τροφίμου, καθώς είναι πιθανό να μπαγιατέψει πιο γρήγορα από ό,τι το πραγματικά φρέσκο ψωμί που έχει ψηθεί μόνο μία φορά. Αυτό αυξάνει τον κίνδυνο σπατάλης τροφίμων. Οι αγοραστές έχουν επίσης το δικαίωμα να γνωρίζουν αν ένα προϊόν έχει ξαναψηθεί, καθώς η διαδικασία αυτή καταναλώνει περίπου διπλάσια ενέργεια από ό,τι το ψήσιμο ενός προϊόντος μία φορά και, επομένως, μπορεί να έχει αρνητικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο.

Η εκστρατεία υποστηρίζει ότι ορισμένα προϊόντα του τμήματος “αρτοποιίας” της Lidl παρασκευάζονται εκτός του Ηνωμένου Βασιλείου και έτσι οι ισχυρισμοί όπως αυτοί που περιγράφονται παραπάνω έρχονται σε αντίθεση με τις απαιτήσεις επισήμανσης της χώρας προέλευσης.

Ο κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 1169/2011 προβλέπει ότι: «Η χώρα προέλευσης πρέπει να είναι γνωστή: Η ένδειξη του τόπου προέλευσης ενός τροφίμου θα πρέπει να παρέχεται όποτε η απουσία της ενδέχεται να παραπλανήσει τους καταναλωτές ως προς την πραγματική χώρα καταγωγής ή τον τόπο προέλευσης του εν λόγω προϊόντος”.

Ο κανονισμός συνεχίζει να αναφέρει ότι αυτό θα πρέπει «να παρέχεται με τρόπο που δεν παραπλανά τον καταναλωτή και βάσει σαφώς καθορισμένων κριτηρίων που εξασφαλίζουν ίσους όρους ανταγωνισμού για τη βιομηχανία και βελτιώνουν την κατανόηση των πληροφοριών που αφορούν τη χώρα καταγωγής ή τον τόπο προέλευσης ενός τροφίμου από τους καταναλωτές».

Τέλος, η εκστρατεία προτρέπει: «…Να προστατεύσετε τους ανθρώπους σταματώντας την εταιρεία να κερδίζει από τη χρήση μάρκετινγκ που είναι πιθανό να οδηγήσει τους αγοραστές να πιστέψουν ότι παίρνουν κάτι που δεν παίρνουν. Σας ζητάμε επίσης να δώσετε εντολή στην εταιρεία να προβάλλει πληροφορίες σχετικά με το πότε, πού και πώς παρασκευάζονται τα προϊόντα του τμήματος “αρτοποιίας”, σε σαφή και ξεκάθαρη γλώσσα.

Καθώς έχουν περάσει επτά μήνες από την πρώτη υποβολή της καταγγελίας μας, παρακαλούμε να επισπεύσετε τη διερεύνηση αυτών των ζητημάτων και να ενημερώσετε για τα μέτρα που θα λάβετε».

Η εκστρατεία ξεκαθαρίζει πως η καταγγελία αυτή δεν αφορά τον ισχυρισμό ότι η Lidl διαθέτει ευρέως φθηνά προϊόντα, αλλά τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία τα εμπορεύεται.

Όροι Αναδημοσίευσης

*Προσοχή!
H αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου ή μέρους αυτών επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το cibum.gr με ενεργό σύνδεσμο και σε καμία περίπτωση αυτολεξεί!

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Πως η τσίχλα απομακρύνει τα βακτήρια από το στόμα σας

Μελέτες που αποδεικνύουν ότι το μάσημα τσίχλας συμβάλλει στη διατήρηση της στοματικής υγείας.

11 θάνατοι από λιστερίωση στην Ελλάδα το 2023 – 12 τα κρούσματα το 2024

Αύξηση κρουσμάτων λιστερίωσης - Οι δράσεις ΕΟΔΥ για την προστασία της δημόσιας υγείας.

Η μούχλα του μπλε τυριού που προστατεύει από τον καρκίνο

Οι ερευνητές ανακάλυψαν έναν τρόπο σύνθεσης μιας ένωσης του μπλε τυριού που έχει αντιβακτηριακές και αντικαρκινικές ιδιότητες.
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα