ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΔείτε αν τρώτε αυτό για πρωινό και κόψτε το! Οδηγεί σε διπλασιασμό...

Δείτε αν τρώτε αυτό για πρωινό και κόψτε το! Οδηγεί σε διπλασιασμό των κρουσμάτων άνοιας – Μελέτη

4 λεπτά ανάγνωσης

Η ανησυχητική σχέση μεταξύ της κακής διατροφής και των περιπτώσεων άνοιας εμφανίζεται σε μια νέα μελέτη

Καθώς ο αριθμός των περιπτώσεων άνοιας παγκοσμίως συνεχίζει να αυξάνεται, με τις ΗΠΑ να αναμένουν υπερδιπλάσιο αριθμό ασθενών έως το 2060, πολλοί επιστήμονες ερευνούν πώς η σύγχρονη διατροφή επηρεάζει αυτόν τον κίνδυνο.

- Advertisement -

Μια νέα μελέτη τονίζει ότι ορισμένα επεξεργασμένα κρέατα οδηγούν σε αύξηση τουλάχιστον 13% του κινδύνου εμφάνισης άνοιας και γνωστικής εξασθένησης. Ποια είναι αυτά; Το μπέικον, τα λουκάνικα και το ζαμπόν και αλλαντικά που τρώμε συχνά στο πρωινό μας.

Οι ερευνητές εξήγησαν ότι η υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά στο επεξεργασμένο κόκκινο κρέας είναι αυτό που δημιουργεί το πρόβλημα, καθώς αυξάνει τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2 και καρδιακές παθήσεις, που και τα δύο συνδέονται με μειωμένη υγεία του εγκεφάλου.

- Advertisement -

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι οι άνθρωποι πρέπει να εγκαταλείψουν τελείως το αγαπημένο τους πρωινό με πρωτεΐνη. Η μελέτη διαπίστωσε ότι υπάρχει ένας ασφαλής τρόπος για να διατηρήσετε το κόκκινο κρέας στη διατροφή σας απλά μειώνοντας την ποσότητα που καταναλώνετε συνολικά και κάνοντας κάποιες υποκαταστάσεις κάθε τόσο.

Αυτή η κίνηση από μόνη της θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο άνοιας κατά 19%, σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύτηκε στο ιατρικό περιοδικό Neurology. Πιο συγκεκριμένα, η μελέτη επεσήμανε ότι η αλλαγή μιας μερίδας επεξεργασμένου κόκκινου κρέατος με ψάρι (πχ σολομό) θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο άνοιας κατά 28%. Κάνοντας την ίδια ανταλλαγή με κοτόπουλο θα μπορούσε να το μειώσει κατά 16 τοις εκατό, σύμφωνα με το Healthline .

- Advertisement -

Η μελέτη παρακολούθησε τη διατροφή πάνω από 133.000 άτομων για 43 ολόκληρα χρόνια.

Οι συμμετέχοντες κράτησαν ένα ημερολόγιο τροφίμων με λεπτομέρειες για τι έτρωγαν και πόσο συχνά κάθε δύο έως τέσσερα χρόνια. Πάνω από 11.000 συμμετέχοντες τελικά διαγνώστηκαν με άνοια κατά τη διάρκεια της μελέτης. Οι ερευνητές ανέλυσαν τα διατροφικά τους ημερολόγια, διαπιστώνοντας ότι οι άνθρωποι που έτρωγαν περισσότερο κόκκινο κρέας είχαν περισσότερες πιθανότητες να έχουν την καταστροφική διάγνωση από εκείνους που απέφευγαν το κόκκινο κρέας. Στη μελέτη, ένα μέγεθος μερίδας ισοδυναμούσε με περίπου τρεις ουγγιές (περίπου 85 γραμμάρια).

Μετά την προσαρμογή για άλλους παράγοντες κινδύνου, οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η κατανάλωση περισσότερου επεξεργασμένου κόκκινου κρέατος ουσιαστικά οδηγεί σε γήρανση του εγκεφάλου γρηγορότερα με ρυθμό 1,6 ετών ανά επιπλέον μερίδα κάθε μέρα. Διαπίστωσε επίσης ότι το μη επεξεργασμένο κρέας, όπως το βόειο κρέας ή το αρνί, δεν είχε μεγάλο αντίκτυπο στον κίνδυνο άνοιας ενός ατόμου ακόμα κι αν ένα άτομο έτρωγε μία ή περισσότερες μερίδες από αυτό κάθε μέρα.

Άλλες δοκιμές στις οποίες συμμετείχαν οι συμμετέχοντες έδειξαν ότι άτομα με 0,25 ή περισσότερες μερίδες επεξεργασμένου κόκκινου κρέατος την ημέρα είχαν 14% υψηλότερο κίνδυνο υποκειμενικής γνωστικής έκπτωσης. Αυτό συγκρίνεται με εκείνους που έτρωγαν λιγότερες από 0,10 μερίδες την ημέρα.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Πατατάκια στο σινεμά: Όταν η Μαίρη ζήτησε πατατάκια ο Τάσος της εξήγησε για τους κινδύνους από το ακρυλαμίδιο

Μια βραδιά στο σινεμά γίνεται μάθημα ασφάλειας τροφίμων, για την ουσία που σχηματίζεται στα πατατάκια και έχει χαρακτηριστεί πιθανώς καρκινογόνος

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς