ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤο λαχανικό που μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικού σύμφωνα...

Το λαχανικό που μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικού σύμφωνα με νέα μελέτη

5 λεπτά ανάγνωσης

Η δύναμη της βιταμίνης Κ1: Το καθημερινό λαχανικό που κάνει τη διαφορά στην καρδιακή υγεία

Οι καρδιαγγειακές παθήσεις ευθύνονται για περίπου 1 στους 3 θανάτους παγκοσμίως. Δύο από τις τρεις κορυφαίες παγκόσμιες αιτίες θανάτου ανήκουν σε μια υποομάδα που είναι γνωστή ως αθηροσκληρωτικές αγγειακές παθήσεις. Αυτές είναι η ισχαιμική καρδιοπάθεια και η ισχαιμική εγκεφαλοαγγειακή νόσος που ενώ είναι πιο συχνές στους άνδρες, οι ηλικιωμένες γυναίκες βιώνουν μεγαλύτερο βάρος, ιδιαίτερα από εγκεφαλικό επεισόδιο.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Επικίνδυνο βακτήριο σε ελληνικές ελιές – Ανακαλούνται από μεγάλα σουπερμάρκετ στη Γερμανία

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Απαγορευμένα φυτοφάρμακα σε ελληνικά κεράσια και θυμάρι! Τα νέα ευρήματα του ΥΠΑΑΤ – Ποια χαρακτηρίστηκαν ως προϊόντα “Πιθανής Επικινδυνότητας”

- Advertisement -

Παράγοντες του τρόπου ζωής, όπως οι υγιεινές διατροφικές συνήθειες πλούσιες σε λαχανικά, είναι γνωστό ότι μειώνουν τον κίνδυνο. Συγκεκριμένοι τύποι λαχανικών μπορεί να προσφέρουν πρόσθετο όφελος. Για παράδειγμα, η υψηλότερη κατανάλωση σταυρανθών (π.χ. μπρόκολο και λάχανο) και φυλλωδών πράσινων (π.χ. σπανάκι και λάχανο) λαχανικών έχει συσχετιστεί με χαμηλότερο κίνδυνο υποκλινικής αθηροσκλήρωσης και θνησιμότητας. Νέα έρευνα, δίνει τώρα πρόσθετα στοιχεία, για το ποια λαχανικά είναι πιο ωφέλιμα και πόσο από αυτά πρέπει να τρώμε την ημέρα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | PFAS – Καταδίκη-ορόσημο κατά βιομηχανίας: 141 χρόνια κάθειρξης σε στελέχη και 58 εκατ. ευρώ σε αποζημιώσεις για τη ρύπανση

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ποια αυγά περιέχουν λιγότερα υπολείμματα κτηνιατρικών φαρμάκων; Ευρήματα της Υπηρεσίας Χημικών Ερευνών CVUA

Σύμφωνα με τη νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο Edith Cowan (ECU), το Πανεπιστήμιο της Δυτικής Αυστραλίας και το Δανικό Ινστιτούτο Καρκίνου, ενάμιση φλιτζάνι φυλλώδη πράσινα λαχανικά θα μπορούσαν να συμβάλουν σημαντικά στην αντιμετώπιση των αθηροσκληρωτικών αγγειακών παθήσεων (ASVD) . 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πέστο: Ανιχνεύτηκαν έως και 10 φυτοφάρμακα σε γνωστές μάρκες της αγαπημένης σάλτσας – Απογοητευτικά αποτελέσματα τεστ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανακλήσεις από Mercedes και Kia λόγω σοβαρών ελαττωμάτων στα φρένα – Ποια μοντέλα αφορά

Η έρευνα με επικεφαλής την Montana Dupuy διαπίστωσε ότι η υψηλότερη διαιτητική πρόσληψη βιταμίνης Κ1 θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης ASVD. «Τα φυλλώδη πράσινα και σταυρανθή λαχανικά, όπως το σπανάκι, το λάχανο και το μπρόκολο, περιέχουν βιταμίνη Κ1, η οποία μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη των αγγειακών διεργασιών ασβεστοποίησης που χαρακτηρίζουν τις καρδιαγγειακές παθήσεις. Τα καλά νέα είναι ότι αυτά τα λαχανικά μπορούν εύκολα να ενσωματωθούν στα καθημερινά σας γεύματα», είπε.  Εκτός από τον πιθανό ρόλο της στην αναστολή της αγγειακής ασβεστοποίησης, η βιταμίνη Κ μπορεί επίσης να είναι ευεργετική για την μυοσκελετική υγεία, μέσω της επίδρασής της στην αντοχή των οστών. 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Κάνει καλό να έχουμε όλη τη νύχτα ανοιχτό το air condition;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Camping και Ασφάλεια Τροφίμων: Πώς να διατηρήσετε τα φαγητά φρέσκα χωρίς ψυγείο 

Ο Δρ. Marc Sim, Ανώτερος Ερευνητής του ECU, σημείωσε ότι ενάμιση φλιτζάνι τέτοιων λαχανικών είναι ένας εύκολος τρόπος για να αυξήσουμε την ημερήσια πρόσληψη βιταμίνης Κ και μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων.  

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Κυκλοφορεί δηλητηριώδες μέλι – Προειδοποίηση ΕΕ – Ο παραγωγός γνωρίζει τον κίνδυνο!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πανικός στον αέρα – Επιβάτες και πιλότοι με συμπτώματα τροφικής δηλητηρίασης

«Αυτή η έρευνα διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που κατανάλωναν περίπου 30% υψηλότερη πρόσληψη βιταμίνης Κ1 από ό,τι συνιστάται στις Αυστραλιανές Διατροφικές Οδηγίες είχαν χαμηλότερο μακροπρόθεσμο κίνδυνο εμφάνισης ASVD», είπε. «Είναι σημαντικό ότι, όταν εξετάσαμε τα αιμοφόρα αγγεία στον λαιμό, όσοι είχαν υψηλότερη πρόσληψη βιταμίνης Κ1 είχαν επίσης λιγότερη πάχυνση αυτών των αιμοφόρων αγγείων, ένας δείκτης αθηροσκλήρωσης».  

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Κοτόπουλα και αυγά ύποπτα για δεκάδες κρούσματα σαλμονέλας

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Γιατί ξεφλουδίζει το δέρμα μετά από ένα ηλιακό έγκαυμα και πώς να το αντιμετωπίσετε

Το έργο με επικεφαλής την κα Dupuy και τον Δρ Sim σχετικά με τον αντίκτυπο της βιταμίνης Κ στην αγγειακή υγεία, καθώς και στην μυοσκελετική υγεία , θα συμβάλει τώρα στην ενημέρωση της μελλοντικής έρευνας στο Εργαστήριο Μελλοντικών Τροφίμων και Ψηφιακής Γαστρονομίας του ECU και στην παροχή εξειδικευμένων γευμάτων στο πλαίσιο κλινικών δοκιμών για τη βελτίωση της υγείας του πληθυσμού. 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Επτά άτομα στο νοσοκομείο από τροφική δηλητηρίαση σε ξενοδοχείο – Ύποπτο το πρωινό

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Συναγερμός για δημοφιλές συμπλήρωμα διατροφής – Εντοπίστηκε παθογόνο βακτήριο

«Αυτή η έρευνα παρείχε βασικά στοιχεία για να υποστηρίξουμε τις μελλοντικές μας μελέτες. Δημιουργούμε τώρα νέα τρόφιμα που περιέχουν περισσότερα φυλλώδη λαχανικά πλούσια σε βιταμίνη Κ1. Αυτά τα νέα τρόφιμα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε κοινότητες με ειδικές διατροφικές απαιτήσεις, όπως οι κάτοικοι μονάδων φροντίδας ηλικιωμένων», δήλωσε η Δρ. Liezhou Zhong, μεταδιδακτορική ερευνήτρια του ECU . 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τυρί που γίνεται “βούτα” σε καφέ έγινε ΠΟΠ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Καύσωνας: Ανοικτά ή κλειστά παράθυρα; Επιστήμονες εξηγούν τη σωστή στρατηγική για να κρατήσουμε το σπίτι δροσερό

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.