Φυτοφαγία και ψαροφαγία «όπλο» κατά του κορωνοϊού

Φυτοφαγία και ψαροφαγία «όπλο» κατά του κορωνοϊού

cibum team


   Οι άνθρωποι που είναι κατά κύριο λόγο φυτοφάγοι ή ψαροφάγοι, έχουν μικρότερες πιθανότητες για μέτρια ή βαριά λοίμωξη Covid-19, κατά 73% και 59% αντίστοιχα, σύμφωνα με μια νέα διεθνή επιστημονική έρευνα.

  Αρκετές μελέτες έχουν βρει ενδείξεις ότι η διατροφή μπορεί να παίζει σημαντικό ρόλο στη σοβαρότητα και στη διάρκεια των συμπτωμάτων της νόσου Covid-19, όμως μέχρι στιγμής δεν υπήρχε σαφής εικόνα. Η νέα μελέτη φαίνεται να επιβεβαιώνει ότι κάτι τέτοιο ισχύει.

 Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Σάρα Σάιντελμαν του Νοσοκομείου Στάμφορντ του Κονέκτικατ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό περιοδικό επιστήμης της διατροφής "BMJ Nutrition Prevention & Health", ανέλυσαν στοιχεία για 2.884 υγειονομικούς με εκτεταμένη έκθεση στον κορονοϊό, οι οποίοι εργάζονταν σε έξι χώρες (Γαλλία, Γερμανία, Βρετανία, Ιταλία, Ισπανία, ΗΠΑ).

  Η μελέτη συνέλεξε στοιχεία για τη διατροφή του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού κατά το προηγούμενο έτος και συσχέτισε αυτές τις πληροφορίες με τη σοβαρότητα όσων λοιμώξεων Covid-19 εμφανίστηκαν στους συμμετέχοντες (επρόκειτο για 568, από τους οποίους οι 138 είχαν μέτρια έως σοβαρή λοίμωξη από κορονοϊό, ενώ οι 430 ήπια).

 Διαπιστώθηκε ότι όσοι έκαναν προηγουμένως κατά βάση φυτοφαγία ή ψαροφαγία, είχαν 73% και 59% μικρότερο κίνδυνο μέτριας έως βαριάς νόσου Covid-19. Επίσης, σε σχέση με όσους έκαναν φυτοφαγία αποφεύγοντας το κρέας και τα άλλα ζωικά προϊόντα, όσοι έκαναν διατροφή με χαμηλούς υδατάνθρακες και πολλές πρωτεΐνες, είχαν σχεδόν τετραπλάσια πιθανότητα να αρρωστήσουν με μέτρια έως σοβαρά συμπτώματα Covid-19.

Αυτά ίσχυαν ανεξάρτητα από το βάρος κάποιου και από το αν είχε υποκείμενα νοσήματα. Από την άλλη, δεν βρέθηκε κάποια συσχέτιση ανάμεσα στο είδος της διατροφής και στην πιθανότητα κάποιος να μολυνθεί από κορονοϊό.

Η φυτοφαγική διατροφή περιέχει πολλά θρεπτικά συστατικά, όπως φυτοχημικά (πολυφαινόλες, καροτενοειδή), βιταμίνες και μέταλλα, που είναι σημαντικά για την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Επίσης, τα ψάρια είναι πηγή άφθονων ωμέγα-3 λιπαρών οξέων και βιταμίνης D, που έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Σύνδεσμος για την επιστημονική δημοσίευση: https://nutrition.bmj.com/content/early/2021/05/18/bmjnph-2021-000272



Δείτε επίσης: 

«Ο Νίκος ο γλύκας»: Πώς να διαλέγετε καρπούζι 

Η αναγκαιότητα της αποταμίευσης: Ένας δύσκολος δρόμος με πολλαπλά οφέλη  

Οι κίνδυνοι που κρύβει το αλεύρι. Τι πρέπει να γνωρίζετε 

Επιστήμονας τροφίμων: ο αφανής «ήρωας» ενός δύσκολου αγώνα 

Γκάλοπ cibum: Πόσο ενημερωμένοι είναι οι καταναλωτές σε θέματα ασφάλειας τροφίμων;Οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν τον ΕΦΕΤ!  

EFSA: να καθορίζεται ο χρόνος ζωής μετά το άνοιγμα της συσκευασίας ενός τροφίμου 

ΕΦΕΤ: Δημοσιεύτηκαν τα νέα έντυπα ελέγχου επιχειρήσεων με βάση την επικινδυνότητα 

Ξενοδοχεία: λύθηκε το πρόβλημα του μπουφέ 

BREXIT: Πρακτικός οδηγός εξαγωγών στην Αγγλία. 


Ψωμί του τοστ: πότε και γιατί απαγορεύτηκε η πώλησή του 

Είναι επίσημο: Τα μακαρόνια δεν παχαίνουν!


Η Κεφαλλονίτικη κρεατόπιτα της σιόρας Θεόπλαστης 

Κρούσματα κορωνοϊού στις επιχειρήσεις: κατά περίπτωση το «λουκέτο». 

 

Βαθμολογήθηκε με 0 στα 5 με βάση τη γνώμη 0 επισκεπτών
Δεν υπάρχουν σχόλια γι αυτό το άρθρο

Αφήστε το σχόλιό σας

  1. Δημοσιεύστε ένα σχόλιο σαν επισκέπτης.
Βαθμολογείστε αυτό το άρθρο:
0 Χαρακτήρες
Συνημμένα (0 / 3)
Μοιραστείτε την Τοποθεσία σας
Πληκτρολογήστε το κείμενο που παρουσιάζεται στην παρακάτω εικόνα. Δεν είναι σαφές;