Τα γλυκά, τα αλκοολούχα ποτά και τα σπιτικά προϊόντα είναι τα τρία πιο δημοφιλή προϊόντα που επέλεξαν οι Γερμανοί καταναλωτές για να κάνουν δώρα στους φίλους και τους συγγενείς τους, σύμφωνα με νέα έρευνα που διεξήχθη από το ινστιτούτο έρευνας κοινής γνώμης Civey για λογαριασμό της γερμανικής Βιομηχανίας Τροφίμων & Ποτών (BVE).
Μεταξύ εκείνων που είχαν αποφασίσει ήδη τι δώρα θα κάνουν για τα Χριστούγεννα, το 43% των ερωτηθέντων είπε ότι θα προσφέρει και φαγητό. Η σοκολάτα, τα αρτοσκευάσματα και τα είδη ζαχαροπλαστείου αναδείχθηκαν τα πιο δημοφιλή σε αυτήν την ομάδα, με το 60% να τα προτιμά.
Περίπου το 37% ψήφισε αλκοολούχα ποτά όπως το κρασί, το λικέρ ή τα οινοπνευματώδη ποτά, ενώ το 35% απάντησε ότι θα έδινε σπιτικό φαγητό, όπως μπισκότα ή μαρμελάδες.
Δημοφιλή χριστουγεννιάτικα δώρα
Ο γενικός διευθυντής της BVE, Christoph Minhoff, δήλωσε στο ESM Magazine: «Τα προϊόντα της γερμανικής βιομηχανίας τροφίμων όχι μόνο παίζουν σημαντικό ρόλο στις γιορτές των Χριστουγέννων, αλλά είναι επίσης στο τραπέζι, ως δώρα. Τα τρόφιμα από τη Γερμανία αντιπροσωπεύουν ποιότητα και απόλαυση. Για αυτό είναι τόσο δημοφιλή ως δώρα Χριστουγέννων.
Παρεμπιπτόντως οι εταιρείες – μέλη μας, έχουν αλέσει το αλεύρι για τα μπισκότα που ψήνονται στο σπίτι και έχουν επεξεργαστεί τη ζάχαρη για τις σπιτικές μαρμελάδες – έτσι, είμαστε σχεδόν πάντα εκεί, ακόμα και όταν πρόκειται για σπιτικά προϊόντα».
Η έρευνα αποκάλυψε ακόμα, ότι περισσότερες γυναίκες (41%) από άντρες (29%) επέλεξαν να δωρίσουν σπιτικό φαγητό. Επιπλέον, μεγαλύτερο ποσοστό γυναικών (65%) επέλεξε να κάνει δώρο γλυκά σε σύγκριση με τους άνδρες (53%), ενώ περισσότεροι άνδρες (41%) επέλεξαν να προσφέρουν αλκοολούχα ποτά, σε σύγκριση με γυναίκες (34%).
Συνολικά, οι μαθητές ήταν πιο πιθανό να παραδώσουν σπιτικό φαγητό (51%) καθώς και οι υποστηρικτές των Πρασίνων (46%), ενώ οι αυτοαπασχολούμενοι (21%) και οι ψηφοφόροι του FDP (24%) ήταν λιγότερο πιθανό να κάνουν κάτι τέτοιο, πρόσθεσε η BVE.
Η έρευνα εντόπισε διαφορές στις προτιμήσεις για είδη διατροφής ως δώρα μεταξύ της Ανατολικής και της Δυτικής Γερμανίας, με το 53% των ερωτηθέντων από τα νέα ομοσπονδιακά κράτη να δηλώνουν ότι κάνουν δώρα και τρόφιμα τα Χριστούγεννα, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στη Δυτική Γερμανία ήταν μόνο 39%.
Όσον αφορά τα προϊόντα που προτιμούν, το 28% των ερωτηθέντων στην Ανατολική Γερμανία επέλεξε είδη πολυτελείας όπως καφέ, τσάι ή καπνό για τα Χριστούγεννα, ενώ στη Δυτική Γερμανία το αντίστοιχο ποσοστό ήταν μόλις 15%.
Επιπλέον, η έρευνα διαπίστωσε ότι φέτος το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων σκόπευε να ξοδέψει πάνω από 100 ευρώ σε είδη παντοπωλείου ως δώρα Χριστουγέννων, το 22% μεταξύ 26 και 50 ευρώ, το 20% μεταξύ 51 και 100 ευρώ και το 17% κάτω από 25 ευρώ αντίστοιχα.
Μεταξύ των ερωτηθέντων ηλικίας μεταξύ 18 και 29 ετών, έως και το 44% δήλωσε ότι δεν ήθελε να ξεπεράσει το όριο των 25 ευρώ, με περισσότερες γυναίκες (23%) να θέλουν να παραμείνουν εντός αυτού του προϋπολογισμού από τους άνδρες (10%).
Τέλος, η μελέτη υπογράμμισε ότι το 29% των ανδρών και το 21% των γυναικών είχαν έναν προϋπολογισμό που ξεπερνούσε τα 100 ευρώ.