ΑρχικήυγείαΉπιατε πολύ; Οι δύο θαυματουργές πρακτικές που μπορούν να σώσουν το συκώτι...

Ήπιατε πολύ; Οι δύο θαυματουργές πρακτικές που μπορούν να σώσουν το συκώτι σας από τις επιπτώσεις του αλκοόλ, σύμφωνα με μελέτη

5 λεπτά ανάγνωσης

Επιστημονική μελέτη σε περισσότερους από 60.000 ενήλικες, αποκαλύπτει τον τρόπο να επανέλθει το συκώτι από την κατανάλωση αλκοόλ

Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Hepatology καταδεικνύει ότι ακόμη και οι άνθρωποι που πίνουν πολύ μπορούν να μειώσουν δραστικά τον κίνδυνο θανάτου από αλκοολική ηπατική νόσο, αρκεί να αλλάξουν δύο πράγματα στον τρόπο ζωής τους, σύμφωνα με το γράφει το DC Medical. Οι επιστήμονες μελέτησαν περισσότερους από 60.000 ενήλικες και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όσοι ακολουθούσαν δύο απλές συνήθειες, είχαν σημαντικά μικρότερο ποσοστό θανάτων που οφείλονται σε ηπατική νόσο.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Σε ποια ελληνικά τρόφιμα εντοπίστηκαν απαγορευμένες ουσίες – Τι αποκάλυψαν οι έλεγχοι του Ιουλίου

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Καρκινογόνο αρσενικό σε ρύζι και ριζογκοφρέτες: Νέα σύσταση των αρχών και τι πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς

- Advertisement -
Εγγραφείτε στα FEA 2025 και ελάτε να γράψουμε μαζί μία ιστορία που αξίζει να ειπωθεί

Σύμφωνα με τα στοιχεία, όσοι έκαναν μικρές αλλά ουσιαστικές αλλαγές στη διατροφή και στην καθημερινή τους δραστηριότητα είχαν έως και 86% χαμηλότερη πιθανότητα να χάσουν τη ζωή τους από επιπλοκές στο ήπαρ, συγκριτικά με εκείνους που ακολουθούσαν ανθυγιεινές συνήθειες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Εμφιαλωμένο νερό: Αυτή είναι η γνωστή μάρκα που αναγκάζεται να αλλάξει διαφημίσεις και ετικέτες περί οικολογικής φιάλης

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανακαλείται δημοφιλές γάλα σόγιας μεγάλης γαλακτοβιομηχανίας – Προκαλεί ναυτία

Ο ρόλος της άσκησης και της διατροφής

Για άνδρες που καταναλώνουν πάνω από 14 ποτά την εβδομάδα και γυναίκες που ξεπερνούν τα 7, η τακτική άσκηση μείωσε τον κίνδυνο κατά 36%. Σε περιπτώσεις υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ, η υγιεινή διατροφή μείωσε τον κίνδυνο κατά 84%, ενώ η άσκηση κατά 69%. Οι γυναίκες φαίνεται να είναι πιο εκτεθειμένες στις βλάβες του ήπατος λόγω αλκοόλ, ωστόσο ανταποκρίνονται καλύτερα στις θετικές επιδράσεις της διατροφής και της άσκησης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μολυσμένο συσκευασμένο σπανάκι στα ράφια – Διπλή ανάκληση για 11 προϊόντα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Έφτιαχναν τυρί με γάλα ακατάλληλο για κατανάλωση – Η ανακοίνωση του Υπουργείου Υγείας

Τι σημαίνει υγιεινός τρόπος ζωής για το ήπαρ

Η προστατευτική διατροφή που αναδείχθηκε από τη μελέτη θυμίζει τη μεσογειακή δίαιτα, καθώς είναι πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, προϊόντα ολικής άλεσης, ψάρια και φυτικές πρωτεΐνες και «καλά» λιπαρά όπως το ελαιόλαδο. Συνιστάται παράλληλα περιορισμός της ζάχαρης, των επεξεργασμένων τροφίμων και των κορεσμένων λιπαρών. Όσον αφορά τη σωματική δραστηριότητα, δεν απαιτούνται έντονες προπονήσεις: ακόμα και 150 λεπτά ήπιας έως μέτριας άσκησης την εβδομάδα ήταν αρκετά για να φανεί το όφελος.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μολυσμένα μπαχαρικά: Ανακαλούνται πάνω από 9 τόνοι προϊόντων

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | «Plant based» δεν σημαίνει πάντα… 100% φυτικό – Η απάντηση βιομηχανίας για την παρουσία αυγού σε προϊόν «φυτικής προέλευσης»

Συμπερασματικά, αυτή η μελέτη διαπίστωσε ότι οποιαδήποτε ποσότητα κατανάλωσης αλκοόλ και υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ συσχετίστηκε με αυξημένο κίνδυνο θνησιμότητας που σχετίζεται με το ήπαρ. Η προσήλωση σε υγιεινά διατροφικά πρότυπα και η αυξημένη σωματική δραστηριότητα μειώνουν τον κίνδυνο θνησιμότητας από το ήπαρ σε όλα τα πρότυπα κατανάλωσης αλκοόλ, συμπεριλαμβανομένης της βαριάς και της υπερβολικής κατανάλωσης. Τα οφέλη για την επιβίωση του ήπατος τόσο από τη σωματική δραστηριότητα όσο και από την ποιότητα της διατροφής είναι μεγαλύτερα στις γυναίκες από ό,τι στους άνδρες. Μια δίαιτα πλούσια σε λαχανικά, φρούτα, δημητριακά, θαλασσινά, φυτικές πρωτεΐνες και ακόρεστα λιπαρά οξέα, σε συνδυασμό με μειωμένη πρόσληψη κενών θερμίδων από στερεά λίπη, αλκοόλ και πρόσθετα σάκχαρα, σχετίζεται με χαμηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας που σχετίζεται με το ήπαρ. Τέλος οι οικονομικά μειονεκτούντες πληθυσμοί εκτίθενται σε χρήση αλκοόλ υψηλού κινδύνου, ανθυγιεινή διατροφή και σωματική αδράνεια, και ως εκ τούτου σε αυξημένη θνησιμότητα από το ήπαρ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Σολομός: Ειδικοί καταρρίπτουν τους 5 πιο συχνούς μύθους για το δημοφιλές θρεπτικό ψάρι

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Γιατί ορισμένες μπύρες έχουν τέλειο αφρό και άλλες όχι; Επιστήμονες εντόπισαν το μυστικό στην παρασκευή

Η καθηγήτρια Νάγκα Τσαλασάνι, ειδικός στις παθήσεις του ήπατος στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Ιντιάνα, τονίζει ότι η μείωση ή διακοπή της κατανάλωσης αλκοόλ παραμένει ο πιο ασφαλής τρόπος προστασίας. Ωστόσο, για όσους συνεχίζουν να πίνουν, η υιοθέτηση σωστής διατροφής και η συστηματική άσκηση μπορούν να λειτουργήσουν ως σημαντικό «αντίβαρο» στις επιπτώσεις του αλκοόλ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ο επιστήμονας Τροφίμων Ν. Γδοντέλης αποκαλύπτει το μυστικό για ζουμερό στήθος κοτόπουλο στο Air fryer

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τον δάγκωσε αδέσποτος σκύλος και πέθανε από λύσσα – Η Προειδοποίηση του Ευρωπαϊκού ECDC

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μαζική τροφική δηλητηρίαση στα γυρίσματα ταινίας του Bollywood – Περισσότεροι από 120 ηθοποιοί και τεχνικοί στο νοσοκομείο (βίντεο)

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Συναισθηματική πείνα: Όταν το στρες και ο θυμός σε οδηγούν στο… ψυγείο

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Το συστατικό-έκπληξη που κάνει τις τηγανητές πατάτες πιο τραγανές 

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.