cibum team
Η πανδημία COVID-19 ανάγκασε τους υπευθύνους εστιατορίων να αναδιαρθρώσουν γρήγορα τις επιχειρήσεις τους – τόσο από άποψη τεχνολογίας όσο και από σχεδιασμό – για να επωφεληθούν από το αυξημένο ενδιαφέρον για την παραλαβή και την παράδοση. Και με το 46% των καταναλωτών να λένε ότι δεν βλέπουν τον εαυτό τους να επιστρέφει σε συμπεριφορές πριν από το COVID-19 σύντομα, οι επιχειρηματίες επανεξετάζουν το σχεδιασμό μελλοντικών εστιατορίων και την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών για να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών και την ποιότητα των προϊόντων, σύμφωνα με Ανάλυση της Deloitte.
Μεγάλες αλυσίδες όπως τα McDonald’s και Starbucks είχαν ένα εγγενές πλεονέκτημα έναντι των επώνυμων περιστασιακών και εξαιρετικών φαγητών κατά τη διάρκεια της πανδημίας λόγω της πολυετούς εμπειρίας τους με το drive-thru. Αλλά και άλλες μεγάλες επιχειρήσεις πάλεψαν δυναμικά για την αύξηση της ζήτησης, και πολλοί προσπάθησαν να βελτιστοποιήσουν τις επιλογές παραλαβής και παράδοσης τους με ειδικές θέσεις στάθμευσης παρακαμπτήριων για πελάτες και εργαζόμενους delivery.
«Για εταιρείες γρήγορης εξυπηρέτησης και εταιρείες που έχουν να κάνουν με την ταχύτητα, είναι να προσπαθήσουμε να προσφέρουμε πιο γρήγορα φαγητό στους πελάτες», λέει ο RJ Hottovy, διαχειριστής κεφαλαίων της Aaron Allen Capital Partners. “Αυτό μπορεί να σημαίνει μικρότερες τραπεζαρίες οι οποίες αποτελούν στοιχείο του νέου πρωτύπου εστιατορίων σύμφωνα και με το marketing των Shake Shack, Taco Bell, Burger King και άλλους.”
Το περασμένο φθινόπωρο, τα Burger King παρουσίασαν σχέδια για μελλοντικές εστιατόρια που είναι κατά 60% μικρότερα από τα παραδοσιακά εστιατόρια Burger King. Τα σχέδια διαθέτουν ειδικές πλατφόρμες για κινητές συσκευές και παραλαβές σε παρακείμενες περιοχές, περισσότερους διανομείς, βελτιωμένες εμπειρίες οδήγησης και εξωτερικούς χώρους φαγητού. Εντυπωσιακό είναι και ένα σχέδιο που δείχνει μια κρεμαστή κουζίνα και τραπεζαρία πάνω από λωρίδες οδήγησης. Σε αυτό το σενάριο, η παραγγελία παραδίδεται στον πελάτη μέσω ενός μηχανικού συστήματος πάνω από το αυτοκίνητο.
“Με τις ψηφιακές πωλήσεις να τριπλασιάζονται κάθε χρόνο, οι καταναλωτές απαιτούν περισσότερη ψηφιακή πρόσβαση από ποτέ, οπότε διερευνούμε συνεχώς νέους τρόπους για να βελτιώσουμε την εμπειρία των επισκεπτών μας”, λέει ο Curt Garner, επικεφαλής τεχνολογίας της Chipotle Mexican Grill. Η δραματική αύξηση των ψηφιακών παραγγελιών οδήγησε σε πολλές τοποθεσίες του Chipotle να λειτουργούν ξεχωριστές γραμμές για να εκπληρώσουν τις ψηφιακές παραγγελίες. Φτάνοντας στο επόμενο επίπεδο, το εστιατόριο taco και burrito άνοιξε το πρώτο του ψηφιακό εστιατόριο το οποίο ονομάζεται Chipotle Digital Kitchen και βρίσκεται στη Νέα Υόρκη. Δεν περιλαμβάνει τραπεζαρία ή μπροστινή γραμμή εξυπηρέτησης και οι επισκέπτες πρέπει να παραγγείλουν εκ των προτέρων μέσω του Chipotle.com, της εφαρμογής Chipotle ή τρίτων συνεργατών παράδοσης.
Πρωτότυπα και δημοφιλή εστιατόρια, όπως το Shake Shack και το Sweetgreen που δεν είχαν έντονη παρουσία στο delivery έχουν αγκαλιάσει τη νέα τάση με τις πρόσφατες εξελίξεις και τώρα εντάσσουν στα πλάνα τους εστιατόρια με πρόσβαση για αυτοκίνητα. Η πρώτη τοποθεσία drive-thru του Shake Shack θα ανοίξει στη Φλόριντα. Η πρώτη τοποθεσία drive-thru της Sweetgreen θα ανοίξει στο Κολοράντο στα τέλη του 2021 και, εκτός από το παραδοσιακό drive-thru, θα διαθέτει επίσης “drive-in” – ειδικά σημεία στάθμευσης με συσκευές ενδοεπικοινωνίας για πελάτες που θέλουν να παραγγείλουν από τα αυτοκίνητά τους.
Οι υπεύθυνοι εστιατορίων εργάζονται επίσης για να κάνουν το drive-thru πιο έξυπνο και πιο αποτελεσματικό. Οι κορυφαίες αλυσίδες αναπτύσσουν τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και του geofencing για να παρέχουν εξατομικευμένες και βελτιωμένες εμπειρίες παραγγελίας. Η Burger King έχει αναπτύξει το ιδιόκτητο σύστημα μηχανικής εκμάθησης, που ονομάζεται Deep Flame, στις εξωτερικές πλακέτες ψηφιακών μενού, επιτρέποντας στην αλυσίδα να προσφέρει εξατομικευμένα αντικείμενα μενού με βάση την ώρα της ημέρας ή τη θερμοκρασία.
Η McDonald’s εμφανίζεται πιο προνοητική καθώς από το 2019 αγόρασε το Dynamic Yield, μια εφαρμογή που χρησιμοποιεί τεχνολογία “λογικής απόφασης” η οποία επιτρέπει στην γιγαντιαία αλυσίδα fast food να αλλάζει το μενού βάσει παραγόντων. όπως η ώρα της ημέρας, ο καιρός, η δημοτικότητά συγκεκριμένων πιάτων και πολλά άλλα. Όταν συνδυάζεται με τη χρήση της εφαρμογής McDonald’s και του προγράμματος αφοσίωσης MyMcDonald’s, η τεχνολογία θα είναι σύντομα σε θέση να κάνει πιο λεπτομερείς προτάσεις, όπως προτάσεις για μεμονωμένους καταναλωτές με βάση τις προηγούμενες αγορές τους. Η McDonald’s απέκτησε επίσης την εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης που βασίζεται σε ομιλία. Το 2019 το εφάρμοσε σε καταστήματα franchise, και ο «βοηθός φωνής» λαμβάνει παραγγελίες μέσω drive. Και οι δύο τεχνολογικές λύσεις λειτουργούν για να αυξήσουν την ταχύτητα σε κάθε συναλλαγή, δημιουργώντας ταχύτερη εξυπηρέτηση και πιο ευτυχισμένους πελάτες.
Η Panera Bread ξεκίνησε την «έξυπνη» παραλαβή τον Μάιο του 2020 για να καλύψει την αύξηση των παραγγελιών λόγω της πανδημίας. Μόλις τον περασμένο μήνα, η Panera ανακοίνωσε συνεργασία με την Adobe για τη βελτίωση της εμπειρίας παραγγελίας μέσω κινητού. «Καθώς αναπτύσσουμε νέες δυνατότητες, η συνεργασία μας με το Adobe Experience Cloud θα μας προσφέρει έναν ακριβή παλμό στα ταξίδια των πελατών και θα μας επιτρέψει να ενορχηστρώσουμε υπέροχες εμπειρίες στις στιγμές του πελάτη με την Panera Bread», δήλωσε ο George Hanson, ανώτερος αντιπρόεδρος και επικεφαλής ψηφιακός αξιωματούχος στο Panera Bread.
Είτε πρόκειται για μείωση σο μέγεθος των εστιατορίων, ή για εξυπηρέτηση μέσα από το αυτοκίνητο, ή για εφαρμογή νέων τεχνολογιών, αρχίζουμε να βλέπουμε τις επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 στις λειτουργίες και το σχεδιασμό των εστιατορίων.
Πηγή: IFT (Institute of Food Technologists)
Δείτε: Τα σπαράγγια καταπολεμούν το μεθύσι
Δείτε: Νέα έρευνα: σαλάτες και φρούτα διώχνουν το άγχος
Δείτε: Ξενοδοχεία: πως θα λειτουργήσουν τα γυμναστήρια
Δείτε: Εστίαση: ο Χαρδαλιάς προειδοποιεί για το «αντάρτικο» στο θέμα της μουσικής
Δείτε: Απίστευτο: το καρπούζι υπήρξε σύμβολο ρατσισμού!
Δείτε: Nοθεία φέτας: Ο πρόεδρος της ΔΟΦ Ιωάννης Βιτάλης ξεκαθαρίζει τη θέση του
Δείτε: Διαδικτυακό σεμινάριο της EFSA για ένζυμα, αρωματικές ύλες και πρόσθετα τροφίμων
Δείτε: Η Ελληνική Chipita περνάει στα χέρια της Mondelēz International. Ολοκληρώθηκε η εξαγορά
Δείτε: Σύγκρουση ρόλων: αρτοβιομηχανίες στρέφονται στον καφέ και αλυσίδες καφέ στις τυρόπιτες!
Δείτε: O ρόλος της EFSA και η επιτροπή ΒΙΟΗΑΖ που έχει χρώμα ελληνικό
Δείτε: Αρχίζουν τα… όργανα στην εστίαση. Μουσική στις 28- 29 Μαΐου ως συμβολική κίνηση διαμαρτυρίας
Δείτε: Μεγάλη απάτη τροφίμων στην Ιταλία. 6 εντάλματα σύλληψης για παραπλανητική ετικέτα
Δείτε: Η σωστή συμπεριφορά στο τραπέζι γιατί… τα πιρούνια δεν είναι φτυάρια, το ανοιχτό στόμα αξιοθέατο και το φαγητό μόνο δικό μας!
Δείτε: ΣΕΒΕ κατά του Nutriscore
Δείτε: 4 πράγματα που πρέπει να έχει το ψωμί σας