Μια νέα εκδοχή στην αρχική αγωγή υποβλήθηκε κατά της Subway, η οποία κατηγορείται πως εξαπάτησε τους καταναλωτές αναφορικά με τα προϊόντα τόνου που παρέχει, με τις εργαστηριακές δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν να δείχνουν ότι στα προϊόντα της αντί για τον διαφημιζόμενο “100% τόνο”, περιέχουν ζωικές πρωτεΐνες όπως κοτόπουλο, χοιρινό και βοοειδή!
Η Karen Dhanowa και η Nilima Amin υπέβαλαν μία τρίτη εκδοχή της αρχικής ομαδικής αγωγής τους κατά της Subway, στο ομοσπονδιακό δικαστήριο στο Σαν Φρανσίσκο.
Η Subway ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι θα επιδιώξει να απορρίψει την «απερίσκεπτη και ακατάλληλη» αγωγή και δήλωσε πως οι ενάγοντες έχουν «υποβάλει τρεις αβάσιμες αγωγές, αλλάζοντας την ιστορία τους κάθε φορά» και ότι ο «υψηλής ποιότητας, ελεύθερης αλιείας, 100% τόνος» που χρησιμοποίει, ελέγχεται αυστηρά στις Ηνωμένες Πολιτείες και σε όλο τον κόσμο.
Από τον Ιανουάριο που ξεκίνησε η υπόθεση, η Subway προβάλλει τηλεοπτικές διαφημίσεις και μάλιστα έχει θέσει σε λειτουργία μια ιστοσελίδα που υπερασπίζεται τον τόνο που χρησιμοποιεί, μετά τον σάλο που προκλήθηκε. Επίσης ανανέωσε το μενού της αλλά όχι τον τόνο της, δηλώνοντας πως δεν χρειαζόταν αναβάθμιση.
Η αρχική καταγγελία ισχυριζόταν ότι οι σαλάτες, τα σάντουιτς και τα wrap τόνου «στερούνται» τόνου, ενώ μια τροποποιημένη καταγγελία ανέφερε ότι o τόνος (παλαμίδας και κιτρινόπτερου) δεν ήταν 100% βιώσιμα αλιευμένος.
Ο περιφερειακός δικαστής των ΗΠΑ Jon Tigar απέρριψε τη δεύτερη εκδοχή τον περασμένο μήνα, λέγοντας ότι οι ενάγοντες δεν απέδειξαν ότι αγόρασαν προϊόντα τόνου από τη Subway ως βάση των εικαζόμενων παραποιήσεων. Επί της ουσίας ο δικαστής δεν αποφάνθηκε και έδωσε στους ενάγοντες άλλη μια ευκαιρία να υποστηρίξουν την υπόθεσή τους.
Η αγωγή που κατατέθηκε στις 8 Νοεμβρίου, βασίζεται σε δοκιμές από έναν θαλάσσιο βιολόγο σε 20 δείγματα από προϊόντα τόνου που ελήφθησαν από 20 εστιατόρια Subway στη νότια Καλιφόρνια. Ανέφερε πως στα 19 δείγματα δεν υπήρχε “καμία ανιχνεύσιμη αλληλουχία DNA τόνου”, ενώ και στα 20 ανιχνεύθηκε DNA κοτόπουλου, σε 11 DNA χοιρινού και σε 7 DNA βοοειδών. Επιπλέον, στην αγωγή τίθενται και θέματα διατροφής ή/και θρησκευτικών περιορισμών για την κατανάλωση διαφόρων ειδών κρεάτων, όπως αυτά που ανιχνεύθηκαν. Η αγωγή ανέφερε ότι οι δοκιμές απέδειξαν πως η Subway είχε λανθασμένη επισήμανση και εξαπατούσε και οικονομικά τους καταναλωτές ώστε να πληρώσουν τιμές αντίστοιχες προϊόντων υψηλής ποιότητας.
Η Amin δήλωσε πως για το διάστημα 2013-2019 έχει καταναλώσει περισσότερες από 100 φορές προϊόντα τόνου της Subway και πως κάθε φορά έλεγχε το μενού για να βεβαιωθεί ότι θα έτρωγε «μόνο τόνο», όπως άλλωστε διαφήμιζε η εταιρεία.
Η αγωγή ζητά απροσδιόριστη αποζημίωση για απάτη και παραβιάσεις της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών της Καλιφόρνια.
Η υπόθεση είναι Amin et al κατά Subway Restaurants Inc et al, U.S. District Court, Northern District of California, No. 21-00498.
Πηγή: Reuters