Η Mondelēz International παρουσιάζει την έκτη ετήσια έκθεση «State of Snacking».
Η Mondelēz International δημοσίευσε την έκτη ετήσια έκθεση «State of Snacking», μια παγκόσμια μελέτη που αποκαλύπτει τις εξελισσόμενες τάσεις κατανάλωσης σνακ. Η έρευνα, που διεξήχθη σε συνεργασία με την εταιρεία The Harris Poll, ανέλυσε τις απόψεις χιλιάδων καταναλωτών σε 12 χώρες, παρουσιάζοντας ενδιαφέροντα ευρήματα για το 2024.
Σύμφωνα με την έκθεση, το σνακ έχει πλέον καθιερωθεί ως μέσο έκφρασης αγάπης και φροντίδας. Το 71% των καταναλωτών παγκοσμίως δήλωσε ότι το μοίρασμα σνακ αποτελεί τη «γλώσσα της αγάπης» τους, σημειώνοντας αύξηση 8% σε σύγκριση με το 2023. Το ποσοστό αυτό είναι ακόμη υψηλότερο στις νεότερες γενιές, όπως οι Millennials και η Gen Z.
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Επικίνδυνη Φρυγανιά: Γιατί ο FDA έθεσε κατηγορία μεγαλύτερου κινδύνου ενώ ο παρασκευαστής έλαβε αμέσως μέτρα μετά την αρχική ανάκληση;
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πόσο θρεπτικοί είναι οι εμπορικοί χυμοί; Ευρήματα νέας επιστημονικής ανάλυσης για τα “λειτουργικά” ροφήματα
- ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Προειδοποίηση για προϊόντα σφολιάτας με επικίνδυνο συστατικό – Έχουν διανεμηθεί και σε εστιατόρια και ομάδες αλληλεγγύης
Η κοινωνική διάσταση του σνακ αναδεικνύεται ολοένα και περισσότερο, με το 64% των ερωτηθέντων να παραδέχεται ότι τσιμπολογά τακτικά για να συνδεθεί με άλλους – επίσης αυξημένο κατά 8% από την περσινή χρονιά. Επιπλέον, το 93% των καταναλωτών βρίσκει πάντα ένα σνακ κατάλληλο για κοινή χρήση.
Ιδιαίτερα οι νεότερες γενιές, όπως η Gen Z και οι Millennials, χρησιμοποιούν το σνακ ως μέσο αυτοφροντίδας, τρώγοντας για να τονώσουν τη διάθεσή τους, να ανακουφιστούν και να διαχειριστούν το άγχος.
«Το φαγητό έχει τη μοναδική ικανότητα να φέρνει κοντά τους ανθρώπους και να ενισχύει την αίσθηση σύνδεσης», δήλωσε η Melissa Davies, Senior Manager, Global Insights & Trendspotting στη Mondelēz International. «Οι καταναλωτές αναζητούν πλέον όχι μόνο την προσωπική απόλαυση, αλλά και τη χαρά της κοινής εμπειρίας».
Η ετήσια μελέτη «State of Snacking», η οποία ξεκίνησε το 2019, καταγράφει συστηματικά τις τάσεις στο χώρο των σνακ. Η φετινή έκθεση επιβεβαιώνει ότι οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο εξακολουθούν να δίνουν έμφαση στο τσιμπολόγημα, προτιμώντας το συχνά έναντι των παραδοσιακών γευμάτων.
Το σνακ ως καθημερινή ρουτίνα
Τα στοιχεία δείχνουν ότι το σνακ αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας για τους περισσότερους καταναλωτές:
- Συνεπής κατανάλωση: Το 91% καταναλώνει τουλάχιστον ένα σνακ την ημέρα, ενώ το 61% τρώει δύο ή περισσότερα.
- Συνειδητή επιλογή: Το 96% δίνει προσοχή στην εμπειρία του σνακ, με το 81% να εστιάζει στις αισθήσεις που του προσφέρει.
- Απόλαυση χωρίς ενοχές: Το 76% παραδέχεται ότι θέλει απλώς να απολαύσει ένα σνακ, χωρίς να ανησυχεί υπερβολικά για τα συστατικά του.
- Αναζήτηση νέων εμπειριών: Το 75% ενθουσιάζεται με την ιδέα να δοκιμάσει ένα καινούριο σνακ.
Η φετινή μελέτη της Mondelēz International επιβεβαιώνει ότι το τσιμπολόγημα δεν είναι απλώς μια τάση, αλλά ένας τρόπος ζωής που συνδυάζει την απόλαυση με την κοινωνική σύνδεση και την προσωπική φροντίδα.