Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
13.8 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Επιχειρήσεις τροφίμων: Τι είναι τα κριτήρια ESG και γιατί απασχολούν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη

ΑρχικήΝέαΕπιχειρήσεις / ΟικονομίαΕπιχειρήσεις τροφίμων: Τι είναι τα κριτήρια ESG και γιατί απασχολούν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη
spot_img

Γιατί η υιοθέτηση των κριτηρίων ESG, αποτελεί διεθνώς μια ταχέως ανερχόμενη τάση

Τι είναι τα κριτήρια ESG μιας επιχείρησης; Η υιοθέτηση των κριτηρίων ESG, στην επιλογή επενδυτικών τοποθετήσεων αποτελεί διεθνώς μια ταχέως ανερχόμενη τάση. Τα κριτήρια αυτά είναι Περιβαλλοντικά (Environmental), Κοινωνικά (Social) και Εταιρικής Διακυβέρνησης (Governance). Στην ουσία το ESG αναφέρεται στους τρεις βασικούς παράγοντες μέτρησης των ηθικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων της λειτουργίας ενός οργανισμού ή μιας επιχείρησης.

Τα περιβαλλοντικά κριτήρια εξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο μια επιχείρηση ενεργεί ως διαχειριστής του φύσικου περιβάλλοντος. Σεβασμός στο Περιβάλλον, αντιμετώπιση της Κλιματικής αλλαγής, την υπερκατανάλωση φυσικών πόρων, εκλύσεις CO2, μόλυνση αέρα/νερού, ενεργειακή αποδοτικότητα είναι μερικά από αυτά που εξετάζονται.

Τα κοινωνικά κριτήρια εξετάζουν πώς διαχειρίζεται τις σχέσεις με τους εργαζόμενους, τους προμηθευτές, τους πελάτες και τις κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιείται. Εξετάζονται δηλαδή ζητήματα κοινωνικού χαρακτήρα όπως Εργασιακά και Ανθρώπινα δικαιώματα, δικαιώματα των ζώων, προστασία των καταναλωτών, υγεία και ασφάλιση εργαζομένων, ισότητα των φύλων κλπ.

Η εταιρική διακυβέρνηση ασχολείται με την ηγεσία της εταιρείας, την επιχειρηματική ηθική, τις αμοιβές των εκτελεστικών στελεχών, τις εργασιακές σχέσεις, τους εσωτερικούς ελέγχους, τη διαφάνεια, τη διαφθορά και τα δικαιώματα των μετόχων.

Τα κριτήρια ESG αποτελούν όλο και πιο δημοφιλή τρόπο για τους επενδυτές να αξιολογούν τις εταιρείες στις οποίες ενδέχεται να θέλουν να επενδύσουν, αλλά και τους καταναλωτές και όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.

Οι 3 βασικές ομάδες κριτηρίων αποτελούν κλειδί της «βιώσιμης ανάπτυξης», που αποτελεί σήμερα μεγάλη πρόκληση αλλά και μία ολοκληρωμένη επιχειρηματική προσέγγιση στόχος της οποίας είναι η δημιουργία αξίας για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη (μετόχους, εργαζόμενους, πελάτες, προμηθευτές, τοπική κοινωνία, κράτος-αρχές κλπ.) με ταυτόχρονη δημιουργία καινοτόμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

Μάλιστα τα θέματα Βιώσιμης Ανάπτυξης απασχολούν, σε συνεχώς αυξανόμενο βαθμό, τους αναλυτές, τους επενδυτές και τις διεθνείς κεφαλαιαγορές. Σύμφωνα με την έρευνα που εκπονήθηκε το 2018 από το Bloomberg με τίτλο “Bloomberg Sustainable Business & Finance Survey”, το 76% των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη δήλωσαν ότι οι επιδόσεις σε θέματα βιωσιμότητας θα αποτελούν στο μέλλον σημαντικό κριτήριο στις αποφάσεις που θα λαμβάνουν οι επενδυτές.

Σύμφωνα με την Grant Thornton υπάρχουν έξι άμεσα οφέλη απ’ την υιοθέτηση εκ μέρους των εταιρειών μίας τέτοιας προσέγγισης στη στρατηγική τους.

Πρώτα απ’ όλα, όπως εκτιμά, επέρχεται μείωση του κόστους αλλά και περιορισμός των κινδύνων. Κι αυτό καθώς οι εσωτερικές διαδικασίες γίνονται περισσότερο αποτελεσματικές, αξιοποιώντας αποδοτικά λιγότερους πόρους και ενέργεια, ενώ ταυτόχρονα αυξάνεται η παραγωγικότητα. Επιπλέον, μειώνεται ο κίνδυνος κυρώσεων ή προστίμων για περιβαλλοντικά θέματα, θέματα ανθρώπων ή εργασιακών δικαιωμάτων.

Έπειτα θεωρεί ότι είναι εφικτή η προσέλκυση επενδύσεων και γενικά χρηματοδότησης. Σύμφωνα με το Global Sustainable Investment Review 2018 του Global Sustainable Investment Alliance, τα κεφάλαια που βρίσκονται υπό διαχείριση παγκοσμίως και που αφορούν στις λεγόμενες βιώσιμες, υπεύθυνες ή ηθικές επενδύσεις, αυξήθηκαν κατά 34% μέσα σε δύο χρόνια. Η τάση δείχνει ότι υπάρχει σημαντική μετατόπιση του ενδιαφέροντος των επενδυτών σε κοινωνικά υπεύθυνες εταιρείες, καθώς αναγνωρίζεται ότι έχουν χαμηλότερη έκθεση σε κινδύνους και ταυτόχρονα καλύτερες προοπτικές ανάπτυξης.

Επίσης θεωρεί ότι η στρατηγική αυτή φέρνει αύξηση πωλήσεων και ικανοποιεί τους πελάτες. Κι αυτό διότι οι καταναλωτές δείχνουν ολοένα και περισσότερο το ενδιαφέρον τους για τον τρόπο που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες τα συγκεκριμένα θέματα. Σύμφωνα με έρευνα των GlobeScan Radar/BBMG, το 52% των ερωτηθέντων απάντησαν πως έχουν ήδη «τιμωρήσει» κάποια εταιρεία η οποία δρούσε ανεύθυνα απέναντι στο περιβάλλον ή την κοινωνία. Γι αυτό και είναι σημαντικό, λοιπόν, να επικοινωνούνται οι στρατηγικές Εταιρικής Υπευθυνότητας.

Έπειτα υπάρχει ικανοποίηση των εργαζομένων και συνεργατών αφού η εταιρική κουλτούρα αναπροσαρμόζεται και διαχέεται σε ολόκληρο τον οργανισμό, βελτιώνοντας τα επίπεδα δέσμευσης των εργαζομένων. Ταυτόχρονα, δημιουργούνται νέα κανάλια επικοινωνίας με τους πελάτες, τους προμηθευτές και την ευρύτερη κοινωνία με στόχο την αποτελεσματική ανταπόκριση στις ανάγκες και προσδοκίες τους.

Επιπρόσθετα, σύμφωνα με την Grant Thornton, βοηθά στη διασφάλιση της επιχειρηματικής επιτυχίας, αφού o οργανισμός θέτει μία βιώσιμη βάση για μακροπρόθεσμη οικονομική επιτυχία, ενισχύοντας έμπρακτα τη συμβολή του σε περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα. Η εταιρική φήμη αυξάνεται και δίνεται στον οργανισμό ένα επιπλέον ανταγωνιστικό προβάδισμα.

Τέλος υπάρχει και η διάσταση της περιβαλλοντικής φροντίδας. Όπως σημειώνει η Grant Thornton ο τομέας αυτός ξεφεύγει από το να αισθανόμαστε απλώς «καλά» για το περιβάλλον. Ανάμεσα στα πολλά οφέλη είναι η μείωση του κόστους, ιδίως όσον αφορά στην κατανάλωση ενέργειας, η αύξηση της αναγνώρισης της εταιρείας για τις φιλικές προς το περιβάλλον προσπάθειες της, κάτι που βοηθάει το brand της, αλλά και η απόκτηση προβαδίσματος έναντι του ανταγωνισμού, οδηγώντας στην προσέλκυση νέων πελατών που αναζητούν προϊόντα και υπηρεσίες από εταιρείες φιλικές προς το περιβάλλον.

Επομένως, σύμφωνα με την Grant Thornton, οι επιχειρήσεις που δεσμεύονται σε αρχές και στρατηγικές βιώσιμης ανάπτυξης ενισχύουν:

Το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα
Την εικόνα του brand τους
Τις αμφίδρομα επωφελείς σχέσεις με τους συμμέτοχους
Τη δέσμευση των εργαζομένων
Την αξία που παράγεται και διανέμεται σε όλους τους συμμέτοχους
Τη νομοθετική συμμόρφωση
Τη διαφάνεια
Παράλληλα περιορίζουν:

Τους περιβαλλοντικούς κινδύνους
Τους κοινωνικούς κινδύνους.
Τα λειτουργικά κόστη
Τους κινδύνους που συνδέονται με την υγεία και ασφάλεια στην εργασία
Τις αποκλίσεις τους από τη νομοθεσία σε κάθε πυλώνα Εταιρικής Υπευθυνότητας
Τους κινδύνους της εφοδιαστικής αλυσίδας
Τους κινδύνους διακυβέρνησης

Το Χρηματιστήριο Αθηνών εξέδωσε από τις αρχές του έτους το New edition of the «ATHEX ESG Reporting Guide».

ΠΗΓΗ: athexgroup newmoney investopedia

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Πόσο επικίνδυνα είναι τα γαριδάκια και τα σνακ καλαμποκιού – Εργαστηριακή ανάλυση

Γαριδάκια και σνακ καλαμποκιού: Τα μισά περιέχουν τοξικές και καρκινογόνες ουσίες.

Τα φακελάκια τσαγιού απελευθερώνουν εκατομμύρια μικροπλαστικά στο τσάι σας – Νέα επιστημονικά ευρήματα

Τα εμπορικά φακελάκια τσαγιού απελευθερώνουν δισεκατομμύρια μικροπλαστικά, που εισέρχονται στα ανθρώπινα εντερικά κύτταρα.

Η φωτεινή πλευρά του κουρκουμά

Ώρα να αναδειχθούν τα πλεονεκτήματα του υποτιμημένου αυτού μπαχαρικού.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο