Αυξήσεις 6% σε 10.000 προϊόντα στη Βρετανία – Στην Ελλάδα, μετά τα Χριστούγεννα οι τιμές των τροφίμων αυξήθηκαν 15%.
Ανατιμήσεις είδαν 10.000 προϊόντα της τάξεως του 6% περίπου στα σουπερμάρκετ της Βρετανίας αμέσως μετά τα Χριστούγεννα σύμφωνα με νέα ανάλυση που εξετάζει το Mirror. Οι αυξήσεις τον τιμών στην μεταεορταστική περίοδο σε γενικές γραμμές είναι κάτι το σύνηθες, αφού τα σουπερμάρκετ για αρκετές εβδομάδες στην προεορταστική περίοδο κρατούσαν τις τιμές σταθερές. Ωστόσο η φετινή αύξηση, σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων λιανικής Assosia για το The Grocer, ήταν αυξημένη σε σχέση με πέρσι κατά 7%. Σύμφωνα με το περιοδικό Grocer, η αναμενόμενη αύξηση για φέτος ήταν η μισή από τις αυξήσεις που είδαν τελικά οι καταναλωτές.
Τα είδη παντοπωλείου καθώς και τα κατεψυγμένα τρόφιμα αυξήθηκαν κατά 7% ενώ το ποσοστό αυξήσεων σε φρέσκα τρόφιμα αγγίζει το 5%. Πρώτη στο δρόμο των ανατιμήσεων είναι η Asda με αυξήσεις που αφορούν 1.736 προϊόντα, έπεται η Morrisons με αυξήσεις σε 1.585 προϊόντα, και τέλος η Sainsbury’s με αύξηση τιμών περίπου 1.329 προϊόντων. Το αγαπημένο εκπτωτικό σουπερμάρκετ Aldi του Ηνωμένου Βασιλείου, αύξησε τις τιμές στο 6% των προϊόντων του, ενώ η Lidl στο 7%.
Η μεγαλύτερη άνοδος τιμών σημειώθηκε στα ποτά, που αφορά το 11% από την συνολική κατηγορία. Ωστόσο σε ορισμένα αλκοολούχα ποτά το ποσοστό σκαρφάλωσε στο 23%. Από την άλλη, χαμηλότερες αυξήσεις είδαν τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς σε ένα ποσοστό 3% της συνολική γκάμας.
Αντικρούοντας τα συγκεκριμένα ευρήματα, η Asda ανέφερε σε μια δήλωση ότι «ονομάζεται σταθερά το παραδοσιακό σουπερμάρκετ με τη χαμηλότερη τιμή σε ανεξάρτητες έρευνες σύγκρισης τιμών που πραγματοποιούνται από την Who. Ενώ εκπρόσωπος της Tesco δήλωσε: «Με τους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών υπό αυξανόμενη πίεση, δεσμευόμαστε απόλυτα να βοηθήσουμε τους πελάτες μας. Είτε λοιπόν είναι το κλείδωμα της τιμής περισσότερων από χιλίων ειδών οικιακής χρήσης μέχρι το Πάσχα του 2023, ή η προσφορά αποκλειστικών προσφορών και ανταμοιβών μέσω χιλιάδων τιμών Clubcard, δεσμευόμαστε περισσότερο από ποτέ να παρέχουμε στους πελάτες μας αξία.”
Το ράλι των ανατιμήσεων ακολούθησε και η χώρα μας, που σύμφωνα με την Ένωση Εργαζόμενων Καταναλωτών, πραγματοποιήθηκαν αυξήσεις της τάξεως του 10% σε 500 προϊόντα με τον καινούριο χρόνο και ακολούθησε άλλη μία αύξηση της τάξεως του 18%, την δεύτερη εβδομάδα. Όπως αναλύει το Θέμα, οι αυξήσεις σε απορρυπαντικά και σαμπουάν αγγίζουν το 30% ενώ τα τρόφιμα είδαν αύξηση της τάξεως του 15%. Ωστόσο όπως δήλωσε ο υπουργός ανάπτυξης και επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, στο καλάθι του νοικοκυριού υπάρχει μόνο μια αύξηση της τάξεως των 0,50 λεπτών, που οφείλεται στις αυξήσεις κάποιων πρώτων υλών κατά τη διάρκεια των εορτών.