Ο πληθωρισμός η κυρία αιτία.
Πτώση παρουσιάζουν οι πωλήσεις του γίγαντα McDonald’s για το δεύτερο τρίμηνο του έτους, πρώτη φορά από το 2020, καθώς ο πληθωρισμός συνεχίζει να ταλαιπωρεί τους καταναλωτές. Σύμφωνα με το CBSNews στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις του ίδιου καταστήματος McDonald’s μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου μειώθηκαν σχεδόν κατά 1%, μια πτώση που αποδίδει η διαχείριση στην επιβράδυνση της κυκλοφορίας, καθώς οι καταναλωτές χαμηλού εισοδήματος περιορίζουν ιδίως τις δαπάνες για τρόφιμα εκτός σπιτιού.
Ο διευθύνων σύμβουλος της McDonald’s, Chris Kempczinski, δήλωσε σε επενδυτικό τηλεφώνημα τη Δευτέρα ότι το κόστος των τροφίμων, της εργασίας και του χαρτιού, το οποίο έχει αυξηθεί έως και 40% σε ορισμένες αγορές τα τελευταία χρόνια, την ανάγκασε να αυξήσει τις τιμές του μενού.
Η McDonald’s παίζει επίσης «άμυνα», καθώς αγωνίζεται να ταιριάξει με τις νέες προσφορές αξίας άλλων αλυσίδων γρήγορου φαγητού ως απάντηση στην κόπωση των αγοραστών λόγω πληθωρισμού, σύμφωνα με έναν αναλυτή. Στα τέλη Ιουνίου, η εταιρεία ξεκίνησε μια προώθηση γευμάτων 5 $ σε εστιατόρια των ΗΠΑ μετά την ανακοίνωση παρόμοιων συμφωνιών των Burger King και Wendy’s που στοχεύουν σε καταναλωτές που γνωρίζουν τον προϋπολογισμό.
Παρά την κίνηση να μειώσει το κόστος, η McDonald’s ήταν αργή στην κυκλοφορία της προσφοράς και άφησε να καλύψει τη διαφορά με άλλες αλυσίδες, σύμφωνα με τον αναλυτή εστιατορίων της AB Bernstein, Danilo Gargiulo. “Το McDonald’s δεν μπόρεσε να επικοινωνήσει την αξία όπως και άλλα εστιατόρια, από καθαρά συντονιστική σκοπιά με δικαιοδόχους. Ο καθένας ακολούθησε τον δικό του δρόμο και δεν υπήρχε εθνικό πρόγραμμα, έτσι έπαιξαν υπεράσπιση στην έναρξη της συμφωνίας για το γεύμα των 5 $”, είπε. CBS MoneyWatch.
Η McDonald’s δεν ανταγωνίζεται μόνο άλλες αλυσίδες fast-food, αλλά και παντοπωλεία χαμηλού κόστους, όπου οι τιμές επιστρέφουν στο φυσιολογικό μετά από περισσότερα από δύο χρόνια οδυνηρά υψηλού πληθωρισμού. “Το πλαίσιο είναι από τον περασμένο Οκτώβριο, είχατε χαμηλότερες τιμές τροφίμων από τις τιμές των εστιατορίων. Και όταν οι τιμές είναι φθηνότερες στα παντοπωλεία, τα νοικοκυριά με χαμηλό εισόδημα πηγαίνουν εκεί. Όταν τα McDonald’s είναι φθηνότερα, πηγαίνουν στα McDonald’s,” εστιατόρια Wedbush είπε ο αναλυτής Nick Setyan.
Ωστόσο, οι αλυσίδες fast-food θα μπορούσαν να δουν μια ώθηση στις αρχές του επόμενου έτους, πρόσθεσε. “Οι τιμές στο παντοπωλείο δεν πρόκειται να συνεχίσουν να ξεφουσκώνουν και τα εστιατόρια θα βρουν πώς να τιμολογήσουν τις προσφορές τους με τον σωστό τρόπο.”