ΑρχικήPicksNews LineEξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο: Τι αλλάζει σε ποιότητα και γεύση μετά το άνοιγμα...

Eξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο: Τι αλλάζει σε ποιότητα και γεύση μετά το άνοιγμα της φιάλης

4 λεπτά ανάγνωσης

Μια μελέτη του Πανεπιστημίου της Νάπολης Federico II δείχνει πώς οι πολυφαινόλες και τα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά του EVOO αλλάζουν γρήγορα με την καθημερινή οικιακή χρήση.

Μια πρόσφατη μελέτη του Πανεπιστημίου της Νάπολης Federico II ρίχνει φως στο πώς αλλάζει το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο (EVOO) μετά το άνοιγμα της φιάλης και την καθημερινή του χρήση στο σπίτι. Τα αποτελέσματα, που δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Applied Sciences και παρουσιάστηκαν από το TeatroNaturale, δείχνουν ότι η ποιότητα του ελαιολάδου δεν παραμένει στατική μετά το άνοιγμα, αλλά μεταβάλλεται σταδιακά, κυρίως ως προς τα φαινολικά συστατικά και τα αρωματικά του χαρακτηριστικά.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ| Δρ Έρη Μπιζάνη για τα PFAS: «Να μειωθεί η περιττή χρήση και να προστατευθεί η δημόσια υγεία πριν το κόστος μεταφερθεί στην κοινωνία»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ| ΕΦΕΤ για μολυσμένη φέτα που προκάλεσε κρούσματα λιστερίωσης: «Προσοχή! Πωλήθηκε και σε συσκευασίες διαφορετικών μεγεθών»

- Advertisement -

Οι ερευνητές προσομοίωσαν συνθήκες οικιακής κατανάλωσης, ανοίγοντας μία φορά την ημέρα φιάλες του ενός λίτρου και αφαιρώντας περίπου 20 ml ημερησίως για διάστημα 28 ημερών. Χρησιμοποιήθηκαν τρία δείγματα ελαιολάδου με διαφορετική αρχική περιεκτικότητα σε πολυφαινόλες, υψηλή, μέση και χαμηλή, τα οποία αποθηκεύονταν στο σκοτάδι και σε θερμοκρασία περίπου 20 βαθμών Κελσίου.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ| Πρόστιμα 12,7 εκατ. ευρώ σε 4 εταιρείες βιολογικών για δημιουργία καρτέλ – Ποια μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ εμπλέκεται

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ| Καρκινοειδή: Νέα επιστημονικά στοιχεία αποδεικνύουν ότι όντως αισθάνονται πόνο όταν βράζουν ζωντανά

Τα αποτελέσματα έδειξαν μια σταδιακή μείωση των συνολικών φαινολικών ενώσεων σε όλα τα δείγματα. Ωστόσο, η έκταση της μείωσης διέφερε σημαντικά ανάλογα με την αρχική ποιότητα του ελαιολάδου. Το δείγμα με τη χαμηλότερη αρχική περιεκτικότητα σε πολυφαινόλες παρουσίασε τη μεγαλύτερη σχετική απώλεια, φτάνοντας περίπου το 50% μέσα σε 28 ημέρες χρήσης. Αντίθετα, τα δείγματα με μεσαία και υψηλή περιεκτικότητα κατέγραψαν μικρότερες απώλειες, περίπου της τάξης του 25% έως 29%.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Αναψυκτικά διαίτης: Η «παγίδα» χωρίς θερμίδες που αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη, καρδιαγγειακών παθήσεων και εγκεφαλικού

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ| Βιταμίνες A και C, κολλαγόνο, προβιοτικά και ωμέγα 3 σε συμπληρώματα για λείο και λαμπερό πρόσωπο – Τι πραγματικά λέει η επιστήμη;

Οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι οι πολυφαινόλες δεν επηρεάζουν μόνο τη διατροφική αξία του ελαιολάδου, καθώς σχετίζονται με την αντιοξειδωτική δράση και την προστασία από το οξειδωτικό στρες, αλλά παίζουν ρόλο και στο άρωμα και τη γεύση, επηρεάζοντας την ισορροπία των πτητικών ενώσεων. Έτσι, η μείωσή τους με την πάροδο του χρόνου μπορεί να αλλάξει αισθητά το οργανοληπτικό προφίλ του προϊόντος.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ζεστός ή παγωμένος καφές; Ποιος έχει περισσότερη καφεΐνη και αντιοξειδωτικά;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Βρετανία: Προετοιμασία για ελλείψεις τροφίμων και καυσίμων λόγω του συνεχιζόμενου πολέμου

Συνολικά, το συμπέρασμα της μελέτης είναι ότι τα εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα με υψηλότερη περιεκτικότητα σε πολυφαινόλες όχι μόνο προσφέρουν μεγαλύτερα αρχικά διατροφικά οφέλη, αλλά φαίνεται να διατηρούν καλύτερα την ποιότητά τους και κατά την καθημερινή χρήση μετά το άνοιγμα της φιάλης, καθώς αντιστέκονται πιο αποτελεσματικά στις οξειδωτικές διεργασίες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Σοκολατοποιία – κολοσσός στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για ύποπτες πρακτικές καρτέλ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ| Τσιμπούρια: Ποιες ασθένειες μπορούν να μεταδώσουν, πώς να προστευθείτε και τι να κάνετε σε περίπτωση τσιμπήματος

Διαβάστε ολόκληρη τη μελέτη ΕΔΩ:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ| Lidl UK: Κατηγορείται για κρυφή προώθηση junk food

Το Cibum είναι εξειδικευμένο site ενημέρωσης για την ασφάλεια τροφίμων. Οι πληροφορίες του άρθρου έχουν ενημερωτικό χαρακτήρα. Για περισσότερες λεπτομέρειες πατήστε ΕΔΩ.

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Πατατάκια στο σινεμά: Όταν η Μαίρη ζήτησε πατατάκια ο Τάσος της εξήγησε για τους κινδύνους από το ακρυλαμίδιο

Μια βραδιά στο σινεμά γίνεται μάθημα ασφάλειας τροφίμων, για την ουσία που σχηματίζεται στα πατατάκια και έχει χαρακτηριστεί πιθανώς καρκινογόνος

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς