Γνωρίζατε ότι η μουσική που ακούτε σε ένα εστιατόριο επηρεάζει τις επιλογές που θα κάνετε στο μενού;
Όταν βγαίνει κανείς έξω για φαγητό, θεωρεί πως έχει τον απόλυτο έλεγχο των επιλογών του. Από τα ορεκτικά μέχρι και το κρασί που θα παραγγείλει ή το επιδόρπιο. Αλλά ο James Picken, ειδικός στη συμπεριφορική επιστήμη στο Startle, που επιμελείται τη μουσική για πολλές αλυσίδες εστιατορίων στο Ηνωμένο Βασίλειο , είπε πως δεν είναι ακριβώς έτσι. Μιλώντας στο Express.co.uk, εξήγησε τους τρόπους που χρησιμοποιούν τα καταστήματα μπορούν να επηρεάσουν την γευστική εμπειρία.
Σύμφωνα με τον Picken, η επιρροή που ασκεί το ίδιο το κατάστημα στον πελάτη ξεκινά από τη στιγμή που θα εισέλθει σε αυτό. Σημείωσε ότι η μουσική παίζει βασικό ρόλο στην επιλογή του γεύματος, ιδιαίτερα στην κατανάλωση αλκοόλ.
Για παράδειγμα, αν σε ένα μαγαζί η μουσική είναι τόσο δυνατή που δεν μπορείτε να ακούσετε την παρέα σας, πιθανώς αυτό να οφείλεται σε κάποια προσπάθεια να αυξηθεί η κατανάλωση αλκοόλ που κάνετε. Η γρηγορότερη κατανάλωση αλκοόλ οφείλεται ακριβώς στο γεγονός ότι σε μια γρήγορη και δυνατή μουσική δεν ευδοκιμεί η συμμετοχή στη συζήτηση, οπότε είναι πιθανόν κάποιος να πίνει περισσότερο.
Επιπλέον, η μουσική χρησιμοποιείται συχνά ως ένα μέσο επιρροής του τρόπου κατανάλωσης του φαγητού, αλλά και του χρόνου παραμονής στο κατάστημα, λέει ο ειδικός. Εξήγησε ότι ανάλογα με την ώρα της ημέρας, ένα εστιατόριο μπορεί να παίζει δυνατά τραγούδια με γρήγορο ρυθμό για να σας ενθαρρύνει να φάτε πιο γρήγορα. Αυτό είναι σύνηθες κατά τις ώρες του μεσημεριανού γεύματος, όταν η δαπάνη ανά τραπέζι τείνει να είναι χαμηλότερη.
Τα εστιατόρια μπορεί επίσης να παίζουν μουσική με πιο αργό ρυθμό, συνήθως, τα βράδια για να ενθαρρύνουν το ξενύχτι και την ευρύτερη σπατάλη χρημάτων, δηλώνει ο ειδικός.