cibum team
Κουλούρι με φόντο τον Λευκό Πύργο. Πρόσωπα χαμογελαστά φωτογραφημένα με το κουλούρι σε ρόλο κορνίζας ή περασμένο στα χέρια σαν βραχιόλι. Το τραγανό, σησαμένιο σνακ με υπογραφή Θεσσαλονίκης, ξετρελαίνει τους τουρίστες που βρίσκονται αυτό το διάστημα στην πόλη και αποκτά όλο και περισσότερους φανατικούς φίλους. Όπως λένε μάλιστα οι αρτοποιοί, πολλοί είναι οι τουρίστες που κάνουν παραγγελίες, ώστε να πάρουν κουλούρια Θεσσαλονίκης φεύγοντας μαζί τους, να τα διατηρήσουν στην κατάψυξη και να απολαμβάνουν «πρωινά με γεύση Ελλάδας» και στη δική τους χώρα.
Επειδή μάλιστα το κουλούρι Θεσσαλονίκης είναι ένα σνακ που μπορείς εύκολα να φας εκτός σπιτιού και χώρας, δεν αποκλείεται να το συναντήσεις σε χέρια Βρετανού που διασχίζει την Oxford Street στο Λονδίνο ή τη Champs- Elyssees στο Παρίσι. Πρόκειται μάλλον γι’ αυτούς που ως τουρίστες στη Θεσσαλονίκη, μαζί με τα σουβενίρ, έβαλαν στις αποσκευές τους το διάσημο σνακ.
«Για τη Θεσσαλονίκη, το κουλούρι αποτελεί σήμα κατατεθέν και η φήμη του έχει εξαπλωθεί ανά τον κόσμο, πριν καν έρθουν να το …γνωρίσουν από κοντά», δηλώνει η πρόεδρος του Σωματείου Αρτοποιών Θεσσαλονίκης, Έλσα Κουκουμέρια.
«“Sesame ring” είναι φράση που ακούμε πολλές φορές την ημέρα κατά τις τουριστικές περιόδους και μάλιστα συνοδεύεται από έκφραση θαυμασμού», λέει η κ. Κουκουμέρια, εξηγώντας ότι έτσι λένε το κουλούρι Θεσσαλονίκης οι τουρίστες. «Εμείς τους μαθαίνουμε το ελληνικό όνομά του και είναι πολύ χαριτωμένο όταν το ζητούν στα ελληνικά, με την ιδιαίτερη προφορά της δικής τους γλώσσας ο καθένας», συμπληρώνει.
Ντόπιο, υγιεινό, οικονομικό, συγκεντρώνει όλα τα χαρακτηριστικά για να το κάνουν ένα ασυναγώνιστο street food. Όπως λένε οι αρτοποιοί, δεν υπάρχει κάτι παρόμοιο ούτε στην Ευρώπη, ούτε σε κάποια άλλη χώρα, που να προσεγγίζει τη δική του γεύση. Το κουλούρι Θεσσαλονίκης έχει ορκισμένους οπαδούς με μεγαλύτερους φανς τους Άγγλους, που το γνώρισαν μέσα από τους τηλεοπτικούς τους δέκτες όταν πριν από αρκετά χρόνια το BBC έκανε ένα εκτενές αφιέρωμα σ’ αυτό. Η δημοσιότητα σε συνδυασμό με την επιτόπια δοκιμή από πολλούς ταξιδιώτες, το.. απογείωσε στις προτιμήσεις τους.
Η πρόεδρος των αρτοποιών σημειώνει πως αρκετοί επισκέπτες από το εξωτερικό στη Βόρεια Ελλάδα ζητούν τη συνταγή για την παρασκευή του κουλουριού, αν και στις περισσότερες περιπτώσεις αγοράζουν ποσότητες για να τις διατηρήσουν στην κατάψυξη.
«Αντιλαμβάνονται ότι είναι ένα προϊόν από τα πιο χαρακτηριστικά της πόλης. Εκτός από πολύ…φαγωμένο είναι και πολύ…φωτογραφημένο με το Instagram και το Facebook να κατακλύζονται συχνά από φωτογραφίες τουριστών με τα κουλούρια σε πολλές γωνιές της πόλης, με πρωταγωνίστρια τη νέα παραλία. Είναι ένα προϊόν που το έχουμε προσέξει τόσο εμείς οι αρτοποιοί, όσο και ο δήμος Θεσσαλονίκης, που έχει κάνει πολλές εκδηλώσεις για την προώθησή του στο παρελθόν, με χαρακτηριστικότερη αυτήν που είχαν κυκλώσει το Λευκό Πύργο με ένα… γιγαντιαίο κουλούρι», αναφέρει η πρόεδρος των αρτοποιών.
Όσον αφορά στην εγχώρια κίνηση, οι φούρνοι της Θεσσαλονίκης θα κάνουν το …ταμείο τους μετά το τέλος του καλοκαιριού, για να δουν πως πήγαν οι πωλήσεις του στρογγυλού, νόστιμου και θρεπτικού σνακ.
Πηγή: ΑΠΕ