cibum team
Με την υπ’ αριθμ. 201/2021 απόφαση, το δικαστήριο απεφάνθη επί συλλογικής αγωγής της ΕΚΠΟΙΖΩ, και έκρινε ότι οι δύο διαφημίσεις της Moller’s είναι παραπλανητικές. Πρόκειται για τη διαφήμιση για τα ζελεδάκια Moller’s στην οποία πρωταγωνιστεί ένας μικρός μαθητής και διαφήμιση για το μουρουνέλαιο Moller’s που εκτυλίσσεται σε ιστιοφόρο και πρωταγωνιστεί μία κοπέλα. Και οι δύο διαφημίσεις είχαν προβληθεί σε μεγάλους τηλεοπτικούς σταθμούς το φθινόπωρο του 2019.
Η απόφαση τονίζει τόσο την ελληνική νομοθεσία για τις παραπλανητικές διαφημίσεις και τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, όσο και τους ειδικούς Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς και τις αντίστοιχες υπουργικές αποφάσεις, σχετικά με την επισήμανση των συμπληρωμάτων διατροφής και τη διαφήμισή τους, αλλά και σχετικά με τους ισχυρισμούς υγείας που επιτρέπεται να περιλαμβάνουν οι διαφημίσεις αυτές, ώστε να μην παραπλανώνται οι καταναλωτές.
Το Δικαστήριο έκρινε ότι σε καμία διαφήμιση Moller’s δεν αναφέρεται η συνιστώμενη ημερήσια δόση κατανάλωσης και η κατανάλωση γίνεται χωρίς περιορισμό, ενώ ειδικά για τα ζελεδάκια που απευθύνονται σε παιδιά, η κατανάλωση διαφημίζεται χωρίς την επίβλεψη ενήλικα.
Η παραβίαση της νομοθεσίας για τη διαφήμιση με τα ζελεδάκια Moller’s εντοπίζεται επίσης στο ότι δεν υπάρχει αναφορά στο ότι:
πρέπει να φυλάσσονται μακριά από τα παιδιά,
αποδίδονται στα ζελεδάκια ιδιότητες πρόληψης ανθρώπινης νόσου και μείωσης του κινδύνου εκδήλωσης ασθένειας,
γίνεται μνεία γενικών ευεργετικών αποτελεσμάτων για την υγεία, ενώ οι ισχυρισμοί αυτοί που περιλαμβάνονται στη διαφήμιση δεν είναι μεταξύ των επιτρεπόμενων εγκεκριμένων ισχυρισμών υγείας.
Με το περιεχόμενο αυτό η διαφήμιση δεν είναι σύμφωνη με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Με τις εσφαλμένες πληροφορίες και την παράλειψη ουσιωδών πληροφοριών στις διαφημίσεις αυτές ο μέσος καταναλωτής παραπλανάται ως προς τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και τα οφέλη του στην υγεία. Το Δικαστήριο έκρινε ότι οι διαφημίσεις παραβιάζουν τις διατάξεις του νόμου περί προστασίας του Καταναλωτή και έρχονται σε αντίθεση με τον Ελληνικό Κώδικα Διαφήμισης και τις απαιτήσεις επαγγελματικής ευσυνειδησίας που αυτός επιβάλει.
Το Δικαστήριο απαγορεύει στην εταιρεία Apollonian Nutrition ΑΕ που εισάγει και εμπορεύεται τα προϊόντα Moller’s να προβάλει τις συγκεκριμένες τηλεοπτικές διαφημίσεις, απειλώντας μάλιστα χρηματική ποινή σε περίπτωση παράβασης της υποχρέωσης αυτής. Επιβάλει τέλος χρηματική ικανοποίηση για την ηθική βλάβη που προκλήθηκε από την αντικαταναλωτική συμπεριφορά της εταιρείας. Επιπροσθέτως σημειώνουμε ότι και ο ΕΟΦ έχει επιβάλει πρόστιμο στην εν λόγω εταιρεία, όπως μας ενημέρωσε.
Υπενθυμίζεται to cibum είχε δημοσιεύσει και την απόφαση του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας στο οποίο είχε προσφύγει ο Σύλλογος Επιχειρηματιών Συμπληρωμάτων διατροφής, που είχε αποφανθεί ότι η υπό κρίση διαφημιστική επικοινωνία Moller’s προσκρούει στα άρθρα 1, 3, 5 και 8 του ΕΚ∆-Ε και πρέπει να σταµατήσει άµεσα να προβάλλεται ως έχει.
Δείτε σήμερα:
Απολύσεις ανεμβολίαστων εργαζομένων: Τι απαντά ο Α. Γεωργιάδης
Πρωτοπορία: Η Unilever εισάγει ετικέτες αποτυπώματος άνθρακα στα τρόφιμα!
Burger King: Αντί για το μενού, έγραψαν «συγνώμη για την ταλαιπωρία» και παραιτήθηκαν!
Κρούσματα σαλμονέλας από ταχίνι σε πέντε Ευρωπαϊκές χώρες
Απίστευτο: Παγωτό με γεύση μακαρόνια με τυρί από την KRAFT
Έρχονται νέες ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ
Πώς να προωθήσετε την επιχείρησή σας μέσω των social media
Vegan: Το εναλλακτικό κρέας μπορεί να αντικαταστήσει το πραγματικό κρέας;
Είμαι ψυχολογικά έτοιμος να ξεκινήσω δίαιτα; Κάντε το τεστ να δείτε!
Εσείς ξέρετε σε τι θερμοκρασία πρέπει να μαγειρεύουμε το κρέας;