Νέα παγκόσμια καταναλωτική έρευνα από την GlobeScan και την EAT αναδεικνύει τις απόψεις 31.000 καταναλωτών για ζητήματα υγείας, βιωσιμότητας και ηθικής στα τρόφιμα.
Το 42% των καταναλωτών παγκοσμίως πιστεύουν ότι οι περισσότεροι άνθρωποι πιθανότατα θα τρώνε φυτικά τρόφιμα αντί για κρέας τα επόμενα δέκα χρόνια. Αυτό αποτελεί ένα μόνο από τα ευρήματα μιας νέας παγκόσμιας έρευνας καταναλωτών που διεξήχθη από την GlobeScan , μια παγκόσμια εταιρεία παροχής συμβουλών και την EAT, την επιστημονική μη κερδοσκοπική οργάνωση για τον παγκόσμιο μετασχηματισμό του συστήματος τροφίμων.
Τα ευρήματα παρουσιάζονται στη δεύτερη έκδοση της σειράς Grains of Truth. Η έκθεση εξέτασε τις απόψεις σχεδόν 30.000 καταναλωτών σε 31 αγορές σε όλο τον κόσμο σχετικά με την παροχή υγιεινών, βιώσιμων και ηθικών τροφίμων.
Περισσότεροι από τους μισούς συμμετέχοντες στην έκθεση (51%) λένε ότι αισθάνονται ανασφάλεια για τον εφοδιασμό τους σε τρόφιμα λόγω της πανδημίας, των συγκρούσεων και της κλιματικής αλλαγής. Υπάρχει σημαντική διαφοροποίηση στο πώς αυτό γίνεται αισθητό σε διάφορες χώρες και περιοχές, με τη Λατινική Αμερική να αναφέρει μερικά από τα υψηλότερα επίπεδα επισιτιστικής ανασφάλειας στη Βραζιλία (73%), στην Κολομβία (72%) και στο Περού (69%), μαζί με Κένυα (77%) και Ιταλία (64%). Οι ερωτηθέντες από την Ινδία (19%), τη Σαουδική Αραβία (33%) και την Αίγυπτο (35%) από την άλλη πλευρά ανησυχούν λιγότερο για αυτό.
Αν και υπήρξαν μεγάλες διακυμάνσεις στο πώς οι συμμετέχοντες αντιλαμβάνονταν την ανησυχία στον ανεφοδιασμό και την έλλειψη τροφίμων, το 60% των ερωτηθέντων το αναφέρουν ως πολύ σοβαρό πρόβλημα. Το αυξανόμενο κόστος διαβίωσης είναι, επίσης, συνυφασμένο με την προσφορά τροφίμων, για το οποίο ένα εντυπωσιακό ποσοστό 92% αναφέρει πως έχει δει αυξήσεις σε πολλά από τα τρόφιμα που αγόραζε τακτικά.
Παρά την αυξανόμενη επισιτιστική ανασφάλεια και τις αυξανόμενες τιμές, το 60% των καταναλωτών δηλώνουν ότι τρώνε υγιεινά τρόφιμα τον περισσότερο ή όλο τον χρόνο. Επιπλέον, παρατηρήθηκε αυξανόμενος αριθμός ανθρώπων που ακολουθούν χορτοφαγικές ή vegan δίαιτες, ενώ παράλληλα το 22% καταναλώνει φυτικά ή vegan τρόφιμα. Επιπλέον, αν και όλες οι γενιές θα δοκίμαζαν φυτικές δίαιτες, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται κυρίως σε ανθρώπους της γενιάς Ζ (40%) και τους Millennials (43%).
Όσον αφορά στα ηθικά και βιώσιμα τρόφιμα, 9 στους 10 καταναλωτές (89%) τα θεωρούν πολύ σημαντικά, ενώ το 64% θα πλήρωνε ακόμα και περισσότερα χρήματα για τέτοιου είδους προϊόντα, ένδειξη της αξίας που αποδίδουν οι καταναλωτές σε αυτά τα αγαθά, ακόμη και στο πλαίσιο του αυξανόμενου κόστους ζωής.
Από τα αποτελέσματα γίνεται εμφανές πως η κλιμάκωση των τιμών έχει γίνει παραπάνω από αντιληπτή στους καταναλωτές, μια αλλαγή που κορυφώθηκε με τον πόλεμο στην Ουκρανία. Ωστόσο, ακόμα και υπό αυτές τις συνθήκες, παρατηρείται μια έντονη ευαισθητοποίησή τους αναφορικά με το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή.
Για λήψη ενός αντιγράφου της πλήρους αναφοράς κάντε κλικ εδώ .