ΑρχικήΝέαΥγείαΚαφές: Νέα κλινική μελέτη 6 μηνών σε 200 καρδιοπαθείς, ανατρέπει όσα ξέρουμε...

Καφές: Νέα κλινική μελέτη 6 μηνών σε 200 καρδιοπαθείς, ανατρέπει όσα ξέρουμε για την επίδραση της καφεΐνης στην καρδιά

5 λεπτά ανάγνωσης

Κατανάλωση ή αποχή από καφεϊνούχο καφέ για τη μείωση της κολπικής μαρμαρυγής;

Η κολπική μαρμαρυγή αποτελεί ολοένα αυξανόμενο πρόβλημα παγκοσμίως, συνδεδεμένο με την παχυσαρκία και τη γήρανση του πληθυσμού. Υπολογίζεται ότι επηρεάζει πάνω από 10 εκατομμύρια ενήλικες μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ ένας στους τρεις ανθρώπους ενδέχεται να εμφανίσει τη διαταραχή κάποια στιγμή στη ζωή του. Παραδοσιακά, οι γιατροί συμβουλεύουν τα άτομα με καρδιολογικά προβλήματα να αποφεύγουν την καφεΐνη, φοβούμενοι ότι θα επιδεινώσει τα συμπτώματα, προκαλώντας ταχυπαλμίες, αυξημένη πίεση ή ανωμαλίες στον καρδιακό ρυθμό.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ακατάσχετοι εμετοί από τροφική δηλητηρίαση στους παίκτες ομάδας πριν από κρίσιμο αγώνα – Υποψίες για μολυσμένη σαλάτα

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Φέτα: Ποια έχει τις περισσότερες θρεπτικές ουσίες; Μελέτη από το ΑΠΘ και τον ΕΛΓΟ-Δήμητρα δίνει την απάντηση

- Advertisement -

Συνήθως ο καφές αναφέρεται από τους ασθενείς ως συχνός παράγοντας ενεργοποίησης επεισοδίων κολπικής μαρμαρυγής και οι γιατροί συνεχίζουν να συμβουλεύουν ότι η μείωση του καφέ μπορεί να ελαχιστοποιήσει τις επιπτώσεις της κολπικής μαρμαρυγής και για δεκαετίες, θεωρούνταν απαγορευμένος για όσους υποφέρουν από καρδιακές αρρυθμίες, και ιδιαίτερα από κολπική μαρμαρυγή, μια συχνή διαταραχή που προκαλεί γρήγορο και ακανόνιστο χτύπο της καρδιάς, αυξάνοντας τον κίνδυνο εγκεφαλικού και καρδιακής ανεπάρκειας. Όμως, μια νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Σαν Φρανσίσκο (UC San Francisco) και το Πανεπιστήμιο της Αδελαΐδας έρχεται να ανατρέψει αυτή τη μακροχρόνια αντίληψη, δείχνοντας ότι ο καφές όχι μόνο δεν είναι επιβλαβής, αλλά μπορεί να λειτουργεί προστατευτικά για την καρδιά.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ρύζι: Το απλό κόλπο με το… “δάκτυλο’ για τέλειο αποτέλεσμα κάθε φορά (βίντεο)

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Lidl Hr: Ανακαλείται άμεσα ζαμπόν για τοστ [φωτο]

Η τυχαιοποιημένη κλινική μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό JAMA, κατέληξε ότι η κατανάλωση μιας κούπας καφέ την ημέρα μειώνει τον κίνδυνο επανεμφάνισης κολπικής μαρμαρυγής κατά 39%. Ο επικεφαλής ερευνητής, Gregory M. Marcus, καθηγητής καρδιολογίας και κάτοχος της Έδρας Έρευνας Κολπικής Μαρμαρυγής στο UCSF, εξήγησε ότι ο καφές φαίνεται να συμβάλλει στην προστασία της καρδιάς με πολλαπλούς τρόπους. «Ο καφές αυξάνει τη σωματική δραστηριότητα, η οποία είναι γνωστό ότι μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης κολπικής μαρμαρυγής», δήλωσε. Επισήμανε επίσης ότι η καφεΐνη έχει ήπια διουρητική δράση, που μπορεί να βοηθήσει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, ενώ πολλές από τις φυσικές ενώσεις του καφέ διαθέτουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες με ευεργετικές επιδράσεις στην καρδιαγγειακή λειτουργία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Knorr: Ντόμινο ανακλήσεων από μεγάλα σουπερμάρκετ λόγω σοβαρού κινδύνου από προϊόντα της Unilever

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Αυγά: Υπαρκτός ο κίνδυνος από καρκινογόνες αφλατοξίνες; Δεδομένα των τελευταίων 40 ετών

Η μελέτη, με την εντυπωσιακή ονομασία DECAF (Does Eliminating Coffee Avoid Fibrillation?), είναι η πρώτη του είδους της που διερεύνησε επιστημονικά τη σχέση μεταξύ καφεϊνούχου καφέ και κολπικής μαρμαρυγής σε ελεγχόμενο περιβάλλον. Χρηματοδοτήθηκε από το National Institutes of Health (NIH) και περιέλαβε 200 ασθενείς που έπιναν καφέ και είχαν διαγνωστεί με εμμένουσα κολπική μαρμαρυγή ή παρόμοια διαταραχή γνωστή ως κολπικό πτερυγισμό. Όλοι επρόκειτο να υποβληθούν σε ηλεκτρική καρδιοανάταξη, μια διαδικασία που χρησιμοποιεί ηλεκτρική εκκένωση για να επαναφέρει τον φυσιολογικό καρδιακό ρυθμό.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τα 14 πιο συχνά αυτοάνοσα και ποιοι διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο για κάθε ένα από αυτά

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Σόγια: Τελικά προστατεύει ή προκαλεί καρκίνο του μαστού;

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες: η μία κατανάλωνε τουλάχιστον μία κούπα καφέ ή έναν εσπρέσο καθημερινά, ενώ η άλλη απείχε πλήρως από κάθε προϊόν που περιείχε καφεΐνη για διάστημα έξι μηνών. Στο τέλος της μελέτης, η ομάδα που έπινε καφέ εμφάνισε 39% μικρότερο κίνδυνο επανεμφάνισης της αρρυθμίας. Οι ερευνητές υποθέτουν ότι, εκτός από τις φυσιολογικές δράσεις της καφεΐνης, το αποτέλεσμα μπορεί να σχετίζεται και με το γεγονός ότι όσοι πίνουν καφέ τείνουν να αποφεύγουν λιγότερο υγιεινά ροφήματα όπως αναψυκτικά ή ροφήματα με ζάχαρη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ο πραγματικός λόγος που facebook και Instagram εξακολουθούν να διαφημίζουν προϊόντα που συνδέονται με απάτες

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Υπογλυκαιμία: 7 λόγοι για τους οποίους μπορεί να έχετε χαμηλό σάκχαρο χωρίς να έχετε διαβήτη

«Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά», σχολίασε ο πρώτος συγγραφέας της μελέτης, Christopher X. Wong, PhD, από το Πανεπιστήμιο της Αδελαΐδας και το Royal Adelaide Hospital. «Για χρόνια λέγαμε στους ασθενείς με κολπική μαρμαρυγή να περιορίσουν τον καφέ τους, αλλά τα ευρήματα δείχνουν ότι όχι μόνο δεν είναι επικίνδυνος, αλλά μπορεί να προσφέρει και προστασία».

Η μελέτη DECAF ανοίγει τον δρόμο για μια νέα προσέγγιση στη διαχείριση της σχέσης καφεΐνης και καρδιολογικών παθήσεων. Παρότι χρειάζονται περαιτέρω έρευνες για να επιβεβαιωθούν τα αποτελέσματα σε μεγαλύτερους πληθυσμούς, το μήνυμα είναι σαφές: ο καφές, όταν καταναλώνεται με μέτρο, δεν είναι εχθρός της καρδιάς — ίσως μάλιστα να είναι ένας απρόσμενος σύμμαχος.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μακαρόνια: Ιταλός σεφ αποκαλύπτει το κόλπο για να μην κολλήσουν ακόμη και χωρίς λάδι ή βούτυρο

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Η συσκευή της κουζίνας που “τραβάει” κατσαρίδες

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.