ΑρχικήΝέαΥγείαΤο μυστικό για να κερδίσετε 10 επιπλέον χρόνια υγιούς ζωής - Έρευνα...

Το μυστικό για να κερδίσετε 10 επιπλέον χρόνια υγιούς ζωής – Έρευνα σε 59.000 συμμετέχοντες για 8 χρόνια

4 λεπτά ανάγνωσης

Μικρές καθημερινές αλλαγές στον ύπνο, τη φυσική δραστηριότητα και τη διατροφή μπορούν να κάνουν τη διαφορά στη διάρκεια και στην ποιότητα της ζωής.

Αν ψάχνετε μια δικαιολογία για να πατήσετε ξανά το κουμπί αναβολής στο ξυπνητήρι, η επιστήμη λέει ότι αυτή η συνήθεια μπορεί να σας ωφελήσει μακροπρόθεσμα – αν φυσικά συνοδευτεί και από κάποιες άλλες καλές πρακτικές. Η έγκριτη ιατρική επιθεώρηση The Lancet δημοσίευσε πρόσφατα μια μελέτη από μια διεθνή ομάδα 22 ερευνητών, οι οποίοι ανέλυσαν τον ρόλο του ύπνου στη μακροζωία. Τα ευρήματά τους δείχνουν ότι λίγη περισσότερη ξεκούραση κάθε βράδυ μπορεί να έχει σημαντική επίδραση στη διάρκεια και στην ποιότητα της ζωής, υπό τον όρο ότι συνδυάζεται με άλλες υγιεινές συνήθειες.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Εντοπίστηκε το ιδιαίτερα τοξικό και απαγορευμένο chlorpyrifos σε μπανάνες που διακινούνται στην Ευρώπη

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ευρωπαϊκή προειδοποίηση για αβοκάντο με επικίνδυνα επίπεδα βαρέων μετάλλων – Η Ισπανία προχώρησε ήδη στην καταστροφή τους

- Advertisement -

Η ομάδα των επιστημόνων προέρχεται από την Αυστραλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Χιλή και τη Βραζιλία. Ανέλυσε δεδομένα από περισσότερους από 59.000 συμμετέχοντες, με μέση ηλικία τα 64 χρόνια, τα οποία προέρχονταν από τη δημόσια βάση δεδομένων υγείας UK Biobank. Μια υποομάδα φορούσε για επτά ημέρες συσκευές που κατέγραφαν τον ύπνο και τη φυσική δραστηριότητα, ενώ οι συμμετέχοντες κατέγραφαν και τη διατροφή τους, περιλαμβανομένων λαχανικών, φρούτων, δημητριακών, κρέατος, ψαριών, γαλακτοκομικών, ελαίων και αναψυκτικών με ζάχαρη. Οι βαθμολογίες διατροφής που πλησίαζαν το 100 θεωρούνταν οι πιο υγιεινές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Η γυναίκα ως ιδανικός καταναλωτής, οι «ανισότητες» στα ράφια, ο «ροζ φόρος» και η πραγματική αξία της 8ης Μαρτίου

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Η ακρίβεια «ενισχύει» τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι των Ελλήνων και οι αλυσίδες αποφάσισαν να τα ακριβύνουν!

Κατά τη διάρκεια παρακολούθησης οκτώ ετών κατά μέσο όρο, όσοι πέτυχαν τον ιδανικό συνδυασμό – ύπνος επτά έως οκτώ ώρες τη νύχτα, περισσότερα από 42 λεπτά μέτριας έως έντονης σωματικής δραστηριότητας ημερησίως και υψηλή ποιότητα διατροφής κέρδισαν κατά μέσο όρο 9,35 επιπλέον χρόνια ζωής και 9,45 χρόνια χωρίς ασθένειες. Αυτό σημαίνει ότι οι συγκεκριμένοι συμμετέχοντες ζούσαν σχεδόν μια δεκαετία παραπάνω και παρέμεναν σχετικά υγιείς μέχρι τα τελευταία χρόνια της ζωής τους, χωρίς σοβαρές παθήσεις όπως καρδιοπάθειες, καρκίνο, διαβήτη, χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια ή άνοια.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Κάτοικοι της Μάνης αποτελούν ζωντανή «χρονοκάψουλα» της αρχαίας Ελλάδας – Μελέτη 4 Πανεπιστημίων

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πόση ώρα πρέπει να μουλιάζουμε τα όσπρια για να αποφύγουμε τα γαστρεντερικά προβλήματα;

Η ομάδα ήθελε επίσης να εξετάσει ποιο είναι το ελάχιστο συνδυασμένο βήμα που θα μπορούσε να δημιουργήσει ουσιαστική διαφορά για όσους δεν έχουν την ιδανική κατάσταση. Διαπιστώθηκε ότι ακόμη και μικρές βελτιώσεις στις συνήθειες απέδιδαν σημαντικά αποτελέσματα: μόνο πέντε επιπλέον λεπτά ύπνου τη νύχτα, λιγότερο από δύο επιπλέον λεπτά μέτριας άσκησης ημερησίως και αύξηση πέντε βαθμών στην ποιότητα διατροφής – περίπου μισό επιπλέον μερίδα λαχανικών ή 1,5 μερίδες ολικής άλεσης την ημέρα – μπορούσαν να προσθέσουν ένα χρόνο ζωής.

Για τέσσερα επιπλέον χρόνια χωρίς ασθένειες, οι συμμετέχοντες χρειάστηκε να αυξήσουν τον ύπνο τους κατά μέσο όρο 24 λεπτά κάθε νύχτα, την άσκηση κατά περίπου τέσσερα λεπτά ημερησίως και να βελτιώσουν σημαντικά τη διατροφή τους, κατά 23 βαθμούς. Παρότι αυτή η διατροφική αλλαγή απαιτεί κάποια πειθαρχία, για σχεδόν μισή δεκαετία επιπλέον υγιών χρόνων, η επένδυση είναι πρακτική και εφαρμόσιμη.

Η μελέτη δείχνει ότι ύπνος, άσκηση και διατροφή δεν πρέπει να εξετάζονται μεμονωμένα. Οι υγιεινές συνήθειες αλληλοενισχύονται. Με άλλα λόγια, δεν χρειάζεται να γίνετε τριαθλητής ή βίγκαν. Αρκεί να βελτιώνετε σταδιακά και ταυτόχρονα τον ύπνο, τη φυσική δραστηριότητα και τη διατροφή σας, και το αποτέλεσμα μπορεί να είναι μια σημαντικά μεγαλύτερη και πιο υγιής ζωή.

Φωτογραφία άρθρου Shutterstock

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.