ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΤο φαγητό που οδηγεί σε εξασθένηση της μνήμης σε μόλις 4 ημέρες!

Το φαγητό που οδηγεί σε εξασθένηση της μνήμης σε μόλις 4 ημέρες!

4 λεπτά ανάγνωσης

Αρκούν τέσσερις μέρες για να αρχίσει η μνήμη να «ξεθωριάζει» εξαιτίας μίας συγκεκριμένης κατηγορίας τροφίμων

Μπορεί ένα συνηθισμένο διατροφικό μοτίβο να αποδυναμώσει τη μνήμη τόσο γρήγορα; Σύμφωνα με νέα επιστημονική μελέτη, η απάντηση είναι «ναι». Οι ερευνητές εντόπισαν ότι μέσα σε τέσσερις μόλις ημέρες, συγκεκριμένα τρόφιμα μπορούν να επηρεάσουν τους νευρώνες του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνοι για τη μνήμη, προκαλώντας ανησυχητικές αλλαγές.

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Δηλητηριώδη ζυμαρικά ιδιωτικής ετικέτας ανακαλούνται από 5.600 καταστήματα μεγάλης αλυσίδας σουπερμάρκετ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τραγωδία με 9 νεκρούς και δεκάδες δηλητηριάσεις: Αποκαλύφθηκε το τρόφιμο που «σκόρπισε» τον θάνατο

- Advertisement -

Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο Neuron από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνα (UNC), εστίασε σε δίαιτες πλούσιες σε λιπαρά – δηλαδή στο τυπικό «πρόχειρο φαγητό» δυτικού τύπου, όπως τσίζμπεργκερ, τηγανητές πατάτες, τηγανητά, επεξεργασμένα κρέατα (π.χ. λουκάνικα, μπέικον), γλυκά και fast food. Μέσα σε λίγες μόνο ημέρες, οι ενδιάμεσοι νευρώνες CCK στον ιππόκαμπο έγιναν υπερδραστήριοι, λόγω της μειωμένης πρόσβασης του εγκεφάλου στη γλυκόζη. Αυτή η υπερδραστηριότητα διατάραξε τη φυσιολογική λειτουργία της μνήμης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μολυσμένα τυριά: Εισαγγελική έρευνα για τους 2 θανάτους και τις δεκάδες ασθένειες – Μια τραγωδία που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί

- Advertisement -

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Κανέλα – απειλή για την υγεία: Αποσύρεται από τα ράφια των σούπερ μάρκετ λόγω αυξημένων επιπέδων μολύβδου

Το ενθαρρυντικό στοιχείο είναι ότι όταν αποκαταστάθηκαν τα επίπεδα γλυκόζης, οι νευρώνες ηρέμησαν και η μνήμη βελτιώθηκε. Αυτό δείχνει ότι παρεμβάσεις όπως η διαλειμματική νηστεία ή οι στοχευμένες διατροφικές αλλαγές μπορούν να αποκαταστήσουν την υγεία του εγκεφάλου και να μειώσουν τον κίνδυνο άνοιας και Αλτσχάιμερ που σχετίζονται με την παχυσαρκία.

Ανάλογη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό PLOS Genetics στις 18 Αυγούστου 2025, έδειξε ότι μέσα σε μόλις επτά ημέρες, η διατροφή με υψηλά λιπαρά οδήγησε σε αύξηση γλυκόζης και τριακυλογλυκερόλης (TAG), ενώ ταυτόχρονα μείωσε την ικανότητα συγκράτησης ενδιάμεσων και μακροπρόθεσμων αναμνήσεων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Και τραπεζομάντηλα με τοξικές ουσίες – Γεμάτη η Ευρώπη!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | 9 μαθητές στο νοσοκομείο από τροφική δηλητηρίαση – Είχαν καταναλώσει καραμέλες από την καντίνα του σχολείου (φωτογραφίες)

Οι επιστήμονες τονίζουν ότι η διατροφή επηρεάζει τον εγκέφαλο πολύ πιο άμεσα απ’ όσο πιστεύαμε και ότι οι πρώτες παρεμβάσεις μπορεί να αποδειχθούν καθοριστικές για την προστασία της μνήμης. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανοίγουν τον δρόμο για νέες στρατηγικές πρόληψης της γνωστικής παρακμής, της άνοιας και της νόσου Αλτσχάιμερ, οι οποίες σχετίζονται με την παχυσαρκία και τις μεταβολικές διαταραχές. Όπως σημείωσε ο επικεφαλής ερευνητής Juan Song, PhD, «αυτό που μας εντυπωσίασε περισσότερο ήταν το πόσο γρήγορα επηρεάζονται τα κύτταρα του εγκεφάλου από μια διατροφή πλούσια σε λιπαρά και πώς η επαναφορά της ισορροπίας με τη γλυκόζη μπορεί να διορθώσει το πρόβλημα».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Αλάτι: Μύθοι και αλήθειες για τα γκουρμέ υποκατάστατα και το αλάτι του σούπερ μάρκετ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Κρατήστε τις πιπεριές φρέσκες έως και 4 εβδομάδες με ένα απλό κόλπο

Αναφορά: Taylor Landry, Laura Perrault, David Melville, Zhe Chen, Ya-Dong Li, Ping Dong, W. Todd Farmer, Brent Asrican, Hannah Lee, Libo Zhang, Ryan N. Sheehy, Corina Damian, Thomas Collins, Nehemiah Stewart, ES Anton, Juan Song. Η στόχευση των ενδιάμεσων νευρώνων CCK του ιππόκαμπου που αναστέλλονται από τη γλυκόζη αποτρέπει τη γνωστική εξασθένηση στην παχυσαρκία που προκαλείται από τη διατροφή . Neuron , 2025; DOI: 10.1016/j.neuron.2025.08.016

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.

Οι επιστήμονες αποφάσισαν: Αυτό είναι το πιο θρεπτικό λαχανικό στον κόσμο

Επιστήμονες του CDC κατέταξαν 41 φρούτα και λαχανικά με βάση την πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Μόνο ένα πήρε βαθμολογία 100