Η νέα τεχνολογία επιτρέπει στις εταιρείες ακόμη και να συλλέγουν δεδομένα για μεμονωμένους πελάτες και να προσαρμόζουν τη τιμή αναλόγως
Όποιος έχει χρησιμοποιήσει υπηρεσίες όπως η Uber γνωρίζει ότι οι τιμές εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τη ζήτηση. Το ίδιο ισχύει για κρατήσεις πτήσεων, ξενοδοχείων, ακόμη και εισιτηρίων συναυλιών. Η νέα τεχνολογία φέρνει την πολιτική αυτή και στο φαγητό μας και παρά τη διαβεβαίωση των μεγάλων αλυσίδων, οι καταναλωτές ανησυχούν ότι αυτό θα συμβεί σύντομα.
Η πρώτη εταιρεία που εφάρμοσε τις νέες ψηφιακές ταμπέλες τιμών ήταν τα Wendy’s. Η αλυσίδα εστιατορίων διευκρίνισε αργότερα ότι στόχος της ήταν να προσφέρει εκπτώσεις κατά τις ώρες εκτός αιχμής και όχι να τις αυξάνει σε ώρες μεγάλης ζήτησης. Άλλες αλυσίδες γρήγορου φαγητού έχουν επίσης κατηγορηθεί ότι εφαρμόζουν δυναμική τιμολόγηση. Τα Burger King ισχυρίστηκε ότι η πληροφορία που αφορά τα εστιατόριά της είναι ψευδής, ενώ η McDonald’s δεν έχει ακόμη κάνει δήλωση σχετικά με το θέμα. Τώρα, φαίνεται ότι το ίδιο μοντέλο έρχεται και στα σούπερ μάρκετ.
Τον Ιούνιο, η Walmart ανακοίνωσε ότι χρησιμοποιεί DSL, δηλαδή ψηφιακές ταμπέλες τιμών. Η Kroger, η οποία χρησιμοποιεί ηλεκτρονικές ετικέτες ραφιών (ESL) από το 2018, μπορεί να αλλάζει τις τιμές με βάση την ώρα της ημέρας ή τον καιρό! Η καινοτομία στα ράφια που χρησιμοποιεί η Kroger, η οποία έγινε σε συνεργασία με τη Microsoft και ονομάζεται Enhanced Display for Grocery Environment (EDGE), μπορεί να χρησιμοποιεί κάμερες για να επιτρέψει στην εταιρεία να συλλέξει δεδομένα για μεμονωμένους πελάτες και τελικά να προσαρμόσει τις αυξήσεις της τιμής σε αυτούς σύμφωνα με τις καταναλωτικές τους συνήθειες! Οι εταιρεία ωστόσο έχει δηλώσει δημόσια ότι χρησιμοποιεί τη συγκεκριμένη τεχνολογία μόνο για να κατεβάζει τις τιμές προς όφελος των καταναλωτών.
Η ψηφιακή ταμπέλα ήρθε για να μείνει και, όπως κάθε τεχνολογία, είναι δύσκολο να σταματήσει κάποιος την εξάπλωσή της στα καταστήματα. Μόνο ο χρόνος θα δείξει εάν τα πιθανά οφέλη του νέου συστήματος τιμολόγησης θα αντισταθμίσουν τυχόν παγίδες.