Η έρευνα, “The Barriers Holding Back Women in the Industry” αποδεικνύει πως ο σεξισμός στη βιομηχανία ουίσκι καλά κρατεί.
Μια νέα έρευνα που διεξήχθη από το Ίδρυμα OurWhisky έδειξε λεπτομερώς την έκταση του σεξισμού που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες που εργάζονται στη βιομηχανία του ουίσκι.
Η έρευνα, με τίτλο The Barriers Holding Back Women in the Industry, συνιστά την πρώτη στο είδος της και συμπεριέλαβε 600 γυναίκες που εργάζονται στην παγκόσμια βιομηχανία ουίσκι.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το ένα τρίτο των γυναικών εργαζομένων στη βιομηχανία του ουίσκι έχουν υποστεί ακατάλληλα αγγίγματα εν ώρα εργασίας, με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται στο 44% μεταξύ εκείνων που οι αρμοδιότητές τους περιλαμβάνουν και εξυπηρέτηση πελατών. Επιπλέον, το 27% των θυμάτων που έχουν αγγιχθεί απρεπώς εργαζόταν στον κλάδο για λιγότερο από πέντε χρόνια.
“Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας καταρρίπτουν κάθε επιχείρημα ότι δεν υπάρχει θέμα σεξισμού στον κλάδο μας”, δήλωσε η Millie Milliken, επικεφαλής του περιεχομένου και των προγραμμάτων ανάπτυξης στο Ίδρυμα OurWhisky, τονίζοντας μάλιστα ότι η ανισότητα των φύλων που εκδηλώνεται με άσεμνες και παραβιαστικές πράξεις είναι ακόμα ένα σκοτεινό μέρος του τομέα.
“Αν αναλύσετε αυτά τα ποσοστά σε πραγματικούς αριθμούς, τα στοιχεία είναι αποθαρρυντικά. Ευτυχώς, υπάρχουν απτές λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν από τις επιχειρήσεις για να αντιμετωπίσουν αυτά τα ζητήματα και να μειώσουν ενεργά αυτούς τους αριθμούς”, συμπληρώνει η Milliken.
Σχεδόν τα τρία τέταρτα (75%) των ερωτηθέντων είπαν ότι είχαν βιώσει ακατάλληλα ή σεξουαλικά σχόλια ενώ έκαναν τη δουλειά τους, ενώ το 83% είχαν έρθει αντιμέτωπες με δήθεν “έμπειρους” πελάτες που προτιμούσαν να μιλήσουν με έναν άνδρα συνάδελφο. Περισσότερο από το 80% ανέφερε ότι ρωτήθηκε τόσο από συναδέλφους όσο και από καταναλωτές εάν τους αρέσει το ουίσκι, ενώ το 89% το ουίσκι θεωρείται ευρέως ως ανδρικό ποτό, αλλά μόνο ένα μικρό ποσοστό (16%) θεώρησε ότι η βιομηχανία έκανε αρκετά για να αλλάξει αυτή την αντίληψη.
“Αυτά είναι επιφανειακά, αλλά ευρέως διαδεδομένα παραδείγματα ασυνείδητης προκατάληψης που εκδηλώνονται ως μικρο-επιθετικές ενέργειες – το συνεχές αποτέλεσμα δεκαετιών στοχευμένης προς τους άνδρες διαφήμισης”, δήλωσε η Becky Paskin, ιδρύτρια του Ιδρύματος OurWhisky. “Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε ότι, ενώ είναι ίσως εύκολο να αποφύγουμε ένα μεμονωμένο περιστατικό, αυτές οι μικρο-επιθετικές ενέργειες συσσωρεύονται με την πάροδο του χρόνου και έχουν καταστροφικό αντίκτυπο στις γυναίκες του κλάδου μας”, προσθέτει. “Ο κλάδος πρέπει να λάβει αυτό το θέμα πολύ σοβαρά”.
Το OurWhisky Foundation έχει εντοπίσει αρκετούς βασικούς τομείς στους οποίους οι επιχειρήσεις πρέπει να αντιμετωπίσουν το ζήτημα του σεξισμού στον κλάδο. Μερικές από τις προτάσεις τους είναι να βελτιωθεί η εκπροσώπηση των γυναικών στη διαφήμιση και το μάρκετινγκ, αποφεύγοντας τα στερεότυπα, να υπάρξει εκπαίδευση ως προς τη μεροληψία, την ισότητα και τη διαφορετικότητα, συμπεριλαμβανομένων των ανώτερων ηγετικών στελεχών, ισότιμες και δίκαιες αμοιβές και ευέλικτο ωράριο εργασίας για όλους τους γονείς, όχι μόνο για τις γυναίκες.
Η πλήρης έκθεση είναι διαθέσιμη στον ιστότοπο του OurWhisky Foundation εδώ .