Τις αγαπημένες σούπες των παιδιών της μετέτρεψε σε επιχείρηση αξίας μεγαλύτερης από 1 εκατομμύριο λίρες (περίπου 1,2 εκατομμύριο ευρώ) η 58χρονη Amanda Argent.
Πηγή έμπνευσης ήταν τα τέσσερα παιδιά της και η συνεχής προσπάθειά της ως μαμά να παρασκευάσει υγιεινά, θρεπτικά γεύματα για εκείνα χωρίς συντηρητικά.
Τι έκανε; Άρχισε να πουλά τις αγαπημένες σούπες των παιδιών της στην λαϊκή αγορά και κατέληξε να εφοδιάζει πλέον μεγάλες αλυσίδες όπως η Tesco και η Waitrose.
Μάλιστα, φέτος ο τζίρος της επιχείρησης αναμένεται να τριπλασιαστεί σχεδόν και να αγγίξει τα 3 εκατομμύρια λίρες, δηλαδή περίπου 3,6 εκατομμύρια ευρώ.
«Πριν από δέκα χρόνια φαινόταν ότι ο τομέας της σούπας αποτελούνταν από σούπες που ήταν γεμάτες τεχνητά πυκνωτικά, αλάτι και αρωματικές ύλες, με πολύ λίγα λαχανικά και καλούδια», δήλωσε η ίδια στη Mirror.
«Έχοντας τέσσερα παιδιά, η σπιτική σούπα ήταν πάντα ένας πολύ καλός τρόπος για να βάλουμε πολλά λαχανικά στη διατροφή μας χωρίς να το καταλαβαίνουν, οπότε σκέφτηκα γιατί να μην πουλήσω τις σούπες που φτιάχναμε σπίτι μας; Ξεκινήσαμε να τις πουλάμε σε πάγκους της αγοράς μαζί με τον σύζυγό μου για περίπου έξι μήνες και από τα σχόλια των ανθρώπων, είδαμε ότι άρεσαν σε όλους τόσο πολύ που σκεφτήκαμε να δούμε αν μπορούμε να το κάνουμε επιχείρηση», συμπλήρωσε.
Η έρευνα της Amanda βρήκε ένα κενό στην αγορά για vegan σούπες χωρίς αλλεργιογόνα και με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι.
«Κάναμε crowd funding και δημιουργήσαμε την επιχείρηση με περίπου 50.000 λίρες (περίπου 59.741 ευρώ) αρχικά», είπε.
Πουλώντας τα προϊόντα σε πάγκους της αγοράς, η Amanda λέει ότι άρχισαν να καταλαβαίνουν τι αναζητούσαν οι άνθρωποι σε μια σούπα και έτσι, μπόρεσαν να εστιάσουν στο προϊόν τους.
«Το 2012 ξεκινήσαμε να προμηθεύουμε τοπικά ανεξάρτητα καταστήματα τροφίμων. Οι παραγγελίες αυξάνονταν συνεχώς και δεν είχαμε ποτέ επιστροφές. Μέχρι το τέλος του 2012 οι σούπες μας πωλούνταν στο Planet Organic and Whole Foods Market».
Το 2014, η μάρκα μπήκε στον ιστότοπο του Ocado. Μέχρι το 2017, η Soupologie είχε υπογράψει συμφωνία με όλα τα καταστήματα της Waitrose σε όλη τη χώρα και από τότε, η πορεία της επιχείρησης είναι συνεχώς ανοδική με την Amanda να συζητά ακόμη και το ενδεχόμενο να γράψει βιβλίο συνταγών.
Το 2020, η μάρκα επέκτεινε τη δραστηριότητά της στην Tesco με έτοιμα γεύματα με την επωνυμία Foodologie.
«Αυτά τα έτοιμα γεύματα, όπως όλες οι σούπες μας, είναι απαλλαγμένα από τα 14 κύρια αλλεργιογόνα. Είναι vegan, χαμηλά σε λιπαρά, ζάχαρη κι αλάτι», διευκρινίζει.
Το επόμενο βήμα είναι το λανσάρισμα των «κύβων σούπας»: «οι Souper Cubes είναι κύβοι φρέσκιας σούπας που έχουν καταψυχθεί και συσκευαστεί σε σακουλάκια κομποστοποίησης, εξαλείφοντας τα απόβλητα τροφίμων και τις πλαστικές συσκευασίες», εξηγεί η Amanda.
Παρά την επιτυχία της, αναγνωρίζει ότι ένας από τους μεγαλύτερους αγώνες που έχει αντιμετωπίσει η επιχείρηση ήταν η προσπάθεια να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να της δώσουν μια ευκαιρία.
«Μακάρι να ξέραμε πόσο δύσκολο είναι να είσαι πρωτοπόρος και να πείσεις τους ανθρώπους να δώσουν μια ευκαιρία στις νέες ιδέες», ομολογεί η Amanda.
«Αν πιστεύετε ότι έχετε ένα προϊόν που είναι καλύτερο από όλων των άλλων, μπορεί να βελτιώσει τη ζωή των ανθρώπων και πραγματικά να κάνει τη διαφορά, τότε πρέπει να το προχωρήσετε μέχρι να ανοίξουν επιτέλους οι πόρτες για εσάς. Βλέποντας κάποιον να επιλέγει τη σούπα μας από το ράφι και να τη βάζει στο καλάθι του εξακολουθεί να μας κάνει να πηδάμε πάνω κάτω από χαρά», καταλήγει η Amanda.
Οι σούπες και τα γεύματα της Soupologie κοστίζουν στη λιανική πώληση μεταξύ 2,45 και 2,99 λιρών, δηλαδή μεταξύ 2,93 και 3,57 ευρώ.