Καθώς η πανδημία έχει οδηγήσει τους καταναλωτές να επιζητούν την ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος ως έναν δρόμο για την ευεξία, έχει βοηθήσει στην εστίαση σε τρόφιμα με συστατικά που δρουν σε όφελος της υγείας των καταναλωτών. Οι προβιοτικές καλλιέργειες, που περιέχουν βακτήρια ευεργετικά για την καταπολέμηση των “κακών” βακτηρίων στο μικροβίωμα ενός ατόμου, ίσως έχουν μια απάντηση σε αυτές τις ανάγκες των καταναλωτών.
Τα λειτουργικά βακτηριακά συστατικά έχουν αυξηθεί στο χώρο των γαλακτοκομικών εδώ και χρόνια, κυρίως στο γιαούρτι. Στη διεθνή αγορά κυκλοφορούν από πολλές μεγάλες εταιρείες σχετικά προϊόντα, από γιαούρτι μέχρι κεφίρ και τυρί κότατζ.
Τα βακτήρια έχουν επίσης εμφανιστεί σε νέα προϊόντα δημητριακών, με την Kellogg να κάνει το ντεμπούτο της σε μια σειρά προβιοτικών στα Special K Nourish στα τέλη του 2017 και την General Mills να συνεργάζεται με την GoodBelly για τη δημιουργία δημητριακών με έγχυση προβιοτικών το 2019. Την ίδια χρονιά, ο γίγαντας υγιεινών σνακ Kind δημιούργησε μπάρες δημητριακών με προβιοτικές καλλιέργειες. Επιπλέον, αυτά τα φιλικά για τον οργανισμό του καταναλωτή βακτήρια, έχουν αρχίσει να συναντώνται σε χυμούς. Tην περασμένη εβδομάδα, η εταιρεία Uncle Matt’s Organic στην ΗΠΑ παρουσίασε το προϊόν Matt50, ένα ρόφημα χυμού πορτοκαλιού χαμηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη, που περιέχει 1 δισεκατομμύριο προβιοτικά βακτήρια ανά μερίδα 8 ουγκιών (περίπου 236gr).
Ωστόσο, η έρευνα του Chr. Hansen, έδειξε επίσης ότι παρά την αυξανόμενη προσφορά σε αριθμό ειδών, οι καταναλωτές εξακολουθούν να εξοικειώνονται με τα προβιοτικά και ότι απαιτείται περισσότερη εκπαίδευση. Το 70% των καταναλωτών δήλωσαν ότι θα ήθελαν να μάθουν περισσότερα για τους μικροοργανισμούς – συγκεκριμένα τα λειτουργικά οφέλη τους και ποια βακτηριακά στελέχη να επιλέξουν. Εν τω μεταξύ, οι καταναλωτές εξέφρασαν επίσης σύγχυση σχετικά με το ποια προϊόντα περιέχουν προβιοτικά, με το 47% να συμφωνεί με την εσφαλμένη δήλωση ότι όλα τα γαλακτοκομικά γιαούρτια τα περιέχουν.
Η έρευνα διαπίστωσε ότι οι περισσότεροι καταναλωτές έλαβαν πληροφορίες σχετικά με προϊόντα που περιέχουν προβιοτικά στο διαδίκτυο (38%) Οι ερωτηθέντες ανέφεραν επίσης ότι η συσκευασία των προϊόντων είναι η πιο προτιμώμενη μέθοδος λήψης πληροφοριών σχετικά με τους μικροοργανισμούς, ακολουθούμενη από διαδικτυακές πηγές, πράγμα που σημαίνει ότι αυτοί θα μπορούσαν να είναι οι δύο πιο αποτελεσματικοί τρόποι για τους κατασκευαστές να εκπαιδεύσουν τους καταναλωτές.
Ο Lars Bredmose, ανώτερος διευθυντής εμπορικής ανάπτυξης σε καλλιέργειες τροφίμων και ένζυμα που συνεργάζεται με τον Chr. Hansen, δήλωσε στο Fooddive του ότι η έρευνα υπογραμμίζει την ανάγκη για αυξημένη εκπαίδευση συνολικά σχετικά με τα οφέλη των μικροοργανισμών.
“Πιστεύουμε ότι τα ευρήματα της έρευνάς μας δείχνουν μια σημαντική ευκαιρία για τους παραγωγούς του κλάδου που είναι πρόθυμοι να προσφέρουν τρόφιμα εμπλουτισμένα με αξιόπιστα προβιοτικά στελέχη»,δήλωσε ο Bredmose.