Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατατάσσονται ως μία από τις πηγές με τη μεγαλύτερη επιρροή για πληροφορίες σχετικά με τη βιωσιμότητα.
Η Unilever συνεργάστηκε με ένα από τα κορυφαία ιδρύματα επιστήμης της συμπεριφοράς στον κόσμο, -Behavioral Insights (ΒΙΤ)- και δημιουργούς του TikTok και του Instagram για να ερευνήσει τον ρόλο που παίζει το περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ενθάρρυνση των ανθρώπων να κάνουν βιώσιμες επιλογές. Αυτή η μελέτη είναι η πρώτη μεγάλης κλίμακας, αυστηρή διαδικτυακή δοκιμή του είδους της στην οποία συμμετείχαν 6.000 χρήστες social media.
Oι ερευνητές ανέβασαν περιεχόμενο σχετικό με βιωσιμότητα της Hellmann’s και της Dove (μείωση σπατάλης τροφίμων και χρήση λιγότερου πλαστικού). Στη συνέχεια το ΒΙΤ μέτρησε τον αντίκτυπο στους καταναλωτές. Μετά την προβολή του περιεχομένου, στους 6.000 συμμετέχοντες τέθηκαν μια σειρά από ερωτήσεις για να εξακριβωθεί εάν είχε επηρεάσει τις προθέσεις τους να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους.
Τα ευρήματα της μελέτης έδειξαν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατατάσσονται ως μία από τις πηγές με τη μεγαλύτερη επιρροή για πληροφορίες σχετικά με τη βιωσιμότητα και ότι το περιεχόμενο μπορεί να κάνει τους ανθρώπους να αλλάξουν τη συμπεριφορά τους προς το καλύτερο.
Σύμφωνα με την έρευνα:
- Το 75%των ερωτηθέντων είναι πιο πιθανό να υιοθετήσουν συμπεριφορές για να βοηθήσουν στη διάσωση του πλανήτη αφού παρακολουθήσουν περιεχόμενο μέσων κοινωνικής δικτύωσης σχετικό με τη βιωσιμότητα.
- Το 83% θεωρεί ότι το TikTok και το Instagram είναι καλοί πάροχοι συμβουλών σχετικά με το πώς να ζούμε βιώσιμα.
- Το 78% λέει ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι η πηγή πληροφοριών που είναι πιο πιθανό να τους ενθαρρύνει να ενεργούν πιο βιώσιμα, πολύ περισσότερο από τα τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ (48%), τα άρθρα ειδήσεων (37%) και τις κυβερνητικές εκστρατείες (20%).
«Αυτή η μελέτη είναι μια παγκόσμια πρώτη στο είδος της και η μεγαλύτερη διαδικτυακή ελεγχόμενη δοκιμή για τη δοκιμή της επίδρασης διαφορετικών στυλ περιεχομένου κοινωνικών μέσων», λέει ο καθηγητής David Halpern, Διευθύνων Σύμβουλος της Ομάδας Behavioral Insights. «Η δυνατότητα αλλαγής συμπεριφοράς μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι ξεκάθαρη και τα αποτελέσματα δείχνουν ότι υπάρχει τεράστια ευκαιρία, που παρέχει πρόσφορο έδαφος για περαιτέρω εξερεύνηση σε αυτόν τον χώρο».