Πληθαίνουν οι φωνές που ζητούν μεγαλύτερη δράση για την ενημέρωση των καταναλωτών όσον αφορά τους κινδύνους του επεξεργασμένου κρέατος
Ο οικολόγος μεγιστάνας Dale Vince έχει εδώ και καιρό ξεκινήσει εκστρατεία κατά του … μπέικον και ισχυρίζεται πώς οι προειδοποιήσεις υγείας τύπου καπνού πρέπει να τοποθετούνται σε πακέτα με μπέικον, καθώς το κρέας αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου.
Ο 63χρονος Vince, που ο ίδιος είναι vegan υποστηρίζει ότι τα ευτυχισμένα γουρουνάκια δεν έχουν καμία θέση στις ετικέτες του επεξεργασμένου κρέατος καθώς η ιατρική επιστήμη έχει κάνει «πολύ σαφές ότι το να τρώμε περισσότερα φυτά και λιγότερα ζώα είναι καλύτερο για την υγεία μας».
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας το 2015 ταξινόμησε τα «επεξεργασμένα κρέατα» ως καρκινογόνα της ομάδας 1 μαζί με τον καπνό, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχουν «επαρκείς» αποδείξεις ότι προκαλούν καρκίνο.
Ο Vince, που είναι επίσης Διευθύνων Σύμβουλος της πράσινης εταιρείας Ecotricity, πρότεινε ακόμη και τη θέσπιση ενός «φόρου κρέατος» ως τρόπο να αποτρέψει τους ανθρώπους να τρώνε μπέικον .
Μιλώντας στους The Sunday Times ο Vince είπε ότι «Ο ρόλος της κυβέρνησης είναι να μας δώσει καλύτερες συμβουλές, να βάλει προειδοποιήσεις για την υγεία στο κρέας και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, να αλλάξει το μενού στο NHS και στα δημόσια ιδρύματά μας», είπε.
Ο πρωθυπουργός της Βρετανίας Sir Keir Starmer είπε την περασμένη εβδομάδα στη συνάντηση Cop29 για το κλίμα στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν, ότι «αν και δε θέλει να κάνει κουμάντο στο πώς θα ζήσει ο καθένας τη ζωή του, θέτει έναν φιλόδοξο στόχο για τη μείωση των εκπομπών στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά 81% έως το 2035 .
Πέρυσι, κάποιοι επιστήμονες ζήτησαν να τοποθετηθούν προειδοποιήσεις για την υγεία τύπου καπνού στις συσκευασίες με κρέας στα σούπερ μάρκετ που θα περιλαμβάνουν θλιβερές εικόνες ζώων, συνοδευόμενες από μηνύματα όπως: «Τα ζώα υποφέρουν όταν τρως κρέας».
Μια μελέτη από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Ντελφτ στην Ολλανδία διαπίστωσε ότι οι καταναλωτές ήταν λιγότερο διατεθειμένοι να αγοράσουν προϊόντα που φέρουν τις ετικέτες. «Τα μηνύματα που προκαλούνν αρνητικά συναισθήματα μεταφράζονται σε μειωμένες προθέσεις αγοράς», έγραψαν οι συγγραφείς.
«Οι αναλύσεις μας δείχνουν ότι η προσθήκη ενός αυτοκόλλητου σε μια συσκευασία κρέατος, προειδοποιώντας τους πιθανούς πελάτες για τις αρνητικές συνέπειες της αγοράς τους, μπορεί να είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος να επηρεαστεί η συμπεριφορά των αγοραστών».
- Δείτε επίσης: Τι σημαίνει το εμβληματικό λογότυπο της Lurpak;