Μήπως τρως πολύ κοτόπουλο; Δες τι έδειξε νέα μελέτη και προφυλάξου
Αυξάνει η κατανάλωση πουλερικών τον κίνδυνο θνησιμότητας από καρκίνο του γαστρεντερικού συστήματος;
Παρόλο που η κατανάλωση κόκκινου και επεξεργασμένου κρέατος συνεχίζει να αυξάνεται, πρόσφατα παρατηρήθηκε μια στροφή προς ένα υψηλότερο ποσοστό πρόσληψης λευκού κρέατος. Στα λευκά κρέατα περιλαμβάνεται και το κοτόπουλο, που έχει κατακτήσει τη φήμη του «καλού» κρέατος, καθώς είναι άπαχο, πλούσιο σε πρωτεΐνες και συχνά προτεινόμενο σε διατροφές απώλειας βάρους ή μυϊκής ενίσχυσης.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Δεκάδες δηλητηριάσεις από σοκολάτα Dubai – Εντοπίστηκε το μολυσμένο συστατικό
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μέλι: Βρέθηκαν κομμάτια μετάλλου μέσα σε βάζα – Κίνδυνος για σοβαρούς τραυματισμούς
Ωστόσο άλλη μία μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nutrients κρούει κώδωνα κινδύνου και το συνδέει με στατιστικά σημαντικά αυξημένο κίνδυνο θνησιμότητας τόσο από όλες τις αιτίες όσο και από καρκίνο του γαστρεντερικού συστήματος καθώς στην πραγματικότητα το 26% του κρέατος κοτόπουλου που καταναλώνεται είναι με τη μορφή παρασκευασμένων και επεξεργασμένων προϊόντων (χάμπουργκερ, κεμπάπ, ψωμάκια, μπουκιές), το 61% του προϊόντος ως μέρη και μόνο το 13% ως ολόκληρο κοτόπουλο. Σύμφωνα με τη μελέτη, ο κίνδυνος είναι υψηλότερος για τους άνδρες παρά για τις γυναίκες.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Αποσύρεται από τα ράφια καφές με υψηλά επίπεδα καρκινογόνου ωχρατοξίνης Α
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μεγάλη απάτη με το ρύζι – Κύκλωμα διακινούσε νοθευμένο προϊόν σε συσκευασίες από γνωστές premium μάρκες
Σκοπός της παρούσας μελέτης με δεδομένα από 4869 συμμετέχοντες, ήταν να αξιολογήσει για πρώτη φορά τη συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης λευκού κρέατος και της θνησιμότητας από όλες τις αιτίες και από γαστρεντερικούς καρκίνους, εστιάζοντας στις επιπτώσεις της κατανάλωσης πουλερικών.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μολυσμένα ψάρια σε μεγάλα σούπερ μάρκετ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Μπλόκο στα σύνορα για τη μολυσμένη ρίγανη από την Τουρκία – Περιέχει τοξίνη που προκαλεί καρκίνο και προβλήματα στο ήπαρ
Αναλύοντας την εβδομαδιαία κατανάλωση πουλερικών, παρατηρήθηκε ότι τα άτομα που κατανάλωναν περισσότερα από 300 γρ. είχαν 27% υψηλότερο κίνδυνο θανάτου από όλες τις αιτίες σε σχέση με εκείνα που κατανάλωναν λιγότερο από 100 γρ. Επιπλέον, ήταν αυξημένος και ο κίνδυνος καρκίνου του γαστρεντερικού από εβδομαδιαία κατανάλωση πουλερικών άνω των 300 γρ. κατά 2,27% ένας κίνδυνος που για τους άνδρες αυξήθηκε σε 2,61%.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Γιατί τρώμε κάποιες φορές τρόφιμα ενώ βλέπουμε ότι έχουν λήξει;
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Αυτά τα είδη σωματικής άσκησης βελτιώνουν την υγεία του εγκεφάλου ακόμη και σε παιδιά με ΔΕΠΥ – Νέα μελέτη
Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι μέθοδοι μαγειρέματος και αποθήκευσης του κρέατος επηρεάζουν σημαντικά τον κίνδυνο ανάπτυξης γαστρεντερικών καρκίνων. Εντόπισαν αυξημένο κίνδυνο γαστρικών και εντερικών όγκων μεταξύ των καταναλωτών που προτιμούσαν καλοψημένο λευκό ή κόκκινο κρέας. Επιπλέον, το βράσιμο σε βραστό νερό και το ψήσιμο στο φούρνο φάνηκαν να είναι οι μέθοδοι μαγειρέματος με τις πιο σημαντικές επιπτώσεις.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Πρόστιμο σε ιχθυοπωλείο στα Χανιά για παράνομα ψάρια
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Το δημοφιλές ελληνικό φρούτο που κέρδισε εξέχουσα θέση στην λίστα των super foods – Περιέχει 1.600 ευεργετικές ουσίες
Τα τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνες, όταν μαγειρεύονται σε υψηλές θερμοκρασίες ή θερμαίνονται για παρατεταμένο χρονικό διάστημα, παράγουν μεταλλαξιογόνες ενώσεις, συμπεριλαμβανομένων ετεροκυκλικών αμινών (HCA), πολυκυκλικών αρωματικών υδρογονανθράκων (PAH) και Ν-νιτροζο ενώσεων (NOC).Το κοτόπουλο, σε κομματάκια στήθους, έχει περιεκτικότητα σε πρωτεΐνη 23,3 g/100 g. Μπορούμε να υποθέσουμε ότι το λευκό κρέας που μαγειρεύεται σε υψηλές θερμοκρασίες ή για μεγάλο χρονικό διάστημα (π.χ. ψήσιμο στη σχάρα, μπάρμπεκιου, βράσιμο σε στιφάδο) σχηματίζει επίσης υψηλά επίπεδα μεταλλαξιογόνων παραγόντων, οι οποίοι θα μπορούσαν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην ασθένεια τονίζεται στη μελέτη. Συνεπώς, κατά τη μελέτη της συσχέτισης μεταξύ κρέατος και κινδύνου καρκίνου, δεν πρέπει να παραμελείται η αξιολόγηση του τύπου κρέατος και της μεθόδου μαγειρέματος
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Εργασία: Οι υπερωρίες αλλάζουν τον εγκέφαλο – Ανησυχητικά ευρήματα μελέτης
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Νέα ανάκληση συσκευασμένου ψωμιού λόγω σοβαρού κινδύνου
Συνοπτικά, η μελέτη έδειξε ότι η κατανάλωση πουλερικών άνω των 300 γρ./εβδομάδα σχετίζεται με στατιστικά σημαντικά αυξημένο κίνδυνο θνησιμότητας τόσο από όλες τις αιτίες όσο και από καρκίνο στο γαστρεντερικό. Ο κίνδυνος είναι υψηλότερος για τους άνδρες παρά για τις γυναίκες. Οι ερευνητές καταληκτικά είπαν ότι είναι σημαντικό να μάθουμε περισσότερα για τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις αυτής της κατηγορίας τροφίμων, του λευκού κρέατος, που καταναλώνεται ευρέως από τον παγκόσμιο πληθυσμό, ο οποίος, ίσως λανθασμένα, το θεωρεί υγιεινό σε απόλυτους όρους. Πιστεύουν ότι είναι ωφέλιμο να μετριάσουμε την κατανάλωση πουλερικών, εναλλάσσοντάς την με άλλες εξίσου πολύτιμες πηγές πρωτεΐνης, όπως το ψάρι. Πιστεύουν επίσης ότι είναι απαραίτητο να εστιάσουμε περισσότερο στις μεθόδους μαγειρέματος, αποφεύγοντας τις υψηλές θερμοκρασίες και τους παρατεταμένους χρόνους μαγειρέματος. Να σημειωθεί ότι προηγούμενη μελέτη μας, έδειξε πως ο συνδυασμός της κατανάλωσης κόκκινου κρέατος με μια μερίδα πλατύφυλλων λαχανικών μείωσε τους κινδύνους που σχετίζονται με την κατανάλωση κρέατος. Αυτό το φαινόμενο δεν παρατηρήθηκε για το λευκό κρέας.
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | 15 τόνοι φιστικιών αποσύρονται από την αγορά – Εντοπίστηκε σαλμονέλα
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Δεν έχουν τον Θεό τους: Πουλούσαν σε πάγκους ροφήματα με φαρμακευτική ουσία για την στυτική δυσλειτουργία!
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Δηλητηριασμένο αβοκάντο έστειλε 8 ανθρώπους στο νοσοκομείο με αλλαντίαση – 11χρονος στη ΜΕΘ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Ανθρακούχο νερό: Είναι υγιεινό;
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Τι θα συμβεί στο σώμα μας αν δεν καθίσουμε για 7 μέρες; Ο άνδρας που το προσπάθησε απαντά (βίντεο)
