ΑρχικήΟικιακάΔιατροφή και ΥγείαΕρευνητές αποκαλύπτουν τον "ταπεινό" ξηρό καρπό που μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων,...

Ερευνητές αποκαλύπτουν τον “ταπεινό” ξηρό καρπό που μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, διαβήτη, γνωστικής δυσλειτουργίας και άνοιας

5 λεπτά ανάγνωσης

Ο ξηρός καρπός που οδηγεί σε ευεργετικές αλλαγές στην ολική χοληστερόλη, την LDL-C, τους βιοδείκτες εντερικής φλεγμονής και την κατάσταση της βιταμίνης Ε σε ενήλικες με μεταβολικό σύνδρομο

Μια ημερήσια δόση από έναν “ταπεινό” αλλά γεμάτο θρεπτικά συστατικά βελτίωσε βασικούς δείκτες υγείας για άτομα με μεταβολικό σύνδρομο σε μια μελέτη με επικεφαλής επιστήμονες του Ινστιτούτου Linus Pauling του Πανεπιστημίου του Όρεγκον και του Κολλεγίου Υγείας του OSU. Τα ευρήματα, που δημοσιεύθηκαν στο Nutrition Research , έδειξαν ότι η κατανάλωση περίπου 55 γραμμάρια καθημερινά οδήγησε σε σημάδια καλύτερης καρδιομεταβολικής και εντερικής υγείας.

- Advertisement -

Η έρευνα είναι σημαντική επειδή εκτιμάται ότι σχεδόν το 40% του ενήλικου πληθυσμού των ΗΠΑ πάσχει από μεταβολικό σύνδρομο, ένα σύνολο παθήσεων που αυξάνουν σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων και διαβήτη τύπου 2. Το μεταβολικό σύνδρομο έχει επίσης πρόσφατα συνδεθεί με γνωστική δυσλειτουργία και άνοια. Οι ασθενείς θεωρούνται ότι έχουν μεταβολικό σύνδρομο εάν έχουν τουλάχιστον τρία από τα ακόλουθα: κοιλιακή παχυσαρκία, υψηλή αρτηριακή πίεση, υψηλό σάκχαρο στο αίμα, χαμηλά επίπεδα «καλής» χοληστερόλης και υψηλά επίπεδα τριγλυκεριδίων.

«Τα στοιχεία δείχνουν ότι τα άτομα με μεταβολικό σύνδρομο έχουν τριπλάσιες πιθανότητες να υποστούν καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό επεισόδιο και διπλάσιες πιθανότητες να πεθάνουν από στεφανιαία νόσο σε σύγκριση με άτομα χωρίς αυτή την πάθηση», δήλωσε η Emily Ho, διευθύντρια του Ινστιτούτου Linus Pauling. «Η κακή διατροφή και η αδράνεια συμβάλλουν στην ανάπτυξη του μεταβολικού συνδρόμου, ενώ η υγεία του εντέρου και η χρόνια φλεγμονή μπορεί επίσης να παίζουν ρόλο».

- Advertisement -

Ο ξηρός καρπός είναι τα αμύγδαλα και οι Χο και Λόρα Μπίβερ, ερευνητικοί συνεργάτες στο Κολλέγιο Υγείας του Όρεγκον, σχεδίασαν μια κλινική δοκιμή 12 εβδομάδων στην οποία συμμετείχαν δύο ομάδες ατόμων ηλικίας 35-60 ετών με μεταβολικό σύνδρομο. Η μία ομάδα έτρωγε αμύγδαλα 320 θερμίδων κάθε μέρα. Η άλλη ομάδα έτρωγε κράκερ με την ίδια θερμιδική αξία, αλλά χωρίς πολλά από τα υγιή λίπη, τις πρωτεΐνες και τα μικροθρεπτικά συστατικά που βρίσκονται στα αμύγδαλα.

Στις τέσσερις εβδομάδες και ξανά στις 12 εβδομάδες, δείγματα αίματος από όσους κατανάλωναν σνακ αμυγδάλων έδειξαν, όπως αναμενόταν, μια αξιοσημείωτη αύξηση της βιταμίνης Ε, μιας αντιοξειδωτικής και αντιφλεγμονώδους ένωσης που βρίσκεται στα αμύγδαλα. Μόλις 300 γραμμάρια αμυγδάλων περιέχει το 50% της ημερήσιας αξίας για βιταμίνη Ε – την υψηλότερη ποσότητα που βρίσκεται σε μία μερίδα οποιουδήποτε ξηρού καρπού.

- Advertisement -

Οι ερευνητές παρατήρησαν επίσης αλλαγές σε άλλους σημαντικούς βιοδείκτες υγείας μεταξύ των ατόμων στην ομάδα αμυγδάλων, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης της συνολικής χοληστερόλης, της LDL χοληστερόλης (συχνά αναφερόμενης ως «κακή» χοληστερόλης) και της περιφέρειας μέσης. Η κατανάλωση αμυγδάλων φάνηκε επίσης να βοηθά στον περιορισμό της φλεγμονής του εντέρου, ενός δείκτη υγείας του εντέρου.

«Υπάρχουν πολλοί λόγοι να πιστεύουμε ότι τα αμύγδαλα θα μπορούσαν να ωφελήσουν την υγεία του εντέρου», δήλωσε ο Beaver. «Εκτός από τη βιταμίνη Ε, τα αμύγδαλα έχουν πολυακόρεστα και μονοακόρεστα λιπαρά, φυτικές ίνες, πολυφαινόλες, βιοτίνη, χαλκό, κάλιο και μαγνήσιο. Μια πλήρης αξιολόγηση της διατροφικής επίδρασης των αμυγδάλων βρίσκεται σε εξέλιξη, αλλά οι αλλαγές στα επίπεδα χοληστερόλης που παρατηρήσαμε υποδηλώνουν ότι παρατηρήθηκε μια μεταβολική μετατόπιση σε άτομα που έτρωγαν αμύγδαλα καθημερινά».

Η διατροφή περισσότερων από το 90% των Αμερικανών δεν καλύπτει την εκτιμώμενη μέση ημερήσια απαίτηση για βιταμίνη Ε, σημείωσε η συν-συγγραφέας Maret Traber, και πολλοί άνθρωποι δεν πλησιάζουν καν το ποσό. Η βιταμίνη Ε είναι σημαντική για την ορθή λειτουργία πολλών οργάνων, νεύρων και μυών και είναι επίσης ένα αντιπηκτικό που μπορεί να μειώσει την πήξη του αίματος. Ακόμη και αν λάβουμε υπόψη όσους λαμβάνουν συμπληρώματα, η βιταμίνη Ε παραμένει ένα θρεπτικό συστατικό που προκαλεί ανησυχία στις ΗΠΑ. Η κατανάλωση αμυγδάλων θα μπορούσε να βοηθήσει στην κάλυψη αυτού του κενού.

«Εκτός αν υπάρχει ανησυχία για αλλεργίες στους ξηρούς καρπούς, είναι εύκολο να προτείνουμε μια ή δύο χούφτες αμύγδαλα ως ένα υγιεινό σνακ, ειδικά για άτομα που ανησυχούν για τον κίνδυνο μεταβολικών ασθενειών», δήλωσε ο Χο. Το Almond Board της Καλιφόρνια, το Εθνικό Ινστιτούτο Τροφίμων και Γεωργίας, ο Σταθμός Γεωργικών Πειραμάτων του Όρεγκον και τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας υποστήριξαν τη μελέτη.

Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Linus Pauling, Scott Leonard, Sandra Uesugi, Carmen Wong, Lily-Marie Lytle, Anusha Vasudevan, Ethan Papenhausen, Yashasvini Jupudi και Gerd Bobe, συμμετείχαν επίσης στην έρευνα, όπως και η Deborah Bella του Prelude: An Eating Disorder Treatment and Recovery Community στο Corvallis.

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0271531725000636?via%3Dihub

- Advertisement -

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα.


Google news

Ακολουθήστε μας για την άμεση ενημέρωση σας στο google news.

Must read

Ποιο ρύζι βρέθηκε συχνότερα με αρσενικό και κάδμιο, σύμφωνα με 1.734 ευρωπαϊκές ειδοποιήσεις σε διάστημα 21 ετών

Μελέτη που ανέλυσε ειδοποιήσεις του ευρωπαϊκού συστήματος RASFF την περίοδο 2002-2023 καταγράφει τα συχνότερα προβλήματα στο ρύζι, από υπολείμματα φυτοφαρμάκων και μυκοτοξίνες έως βαρέα μέταλλα και μη εγκεκριμένους γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς

Σωρεία παραβάσεων ασφάλειας τροφίμων σε μεγάλο αρτοποιείο – Η προειδοποιητική επιστολή των Αρχών

Η υπόθεση φωτίζει τις απαιτήσεις που οφείλουν να τηρούν οι επιχειρήσεις παραγωγής αρτοσκευασμάτων

PFAS στο πόσιμο νερό: Η αόρατη πρόκληση για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον – Τι δείχνουν οι μετρήσεις στην Ελλάδα

Σε αποκλειστική συνέντευξη, η Δρ Έρη Μπιζάνη εξηγεί ποια είναι η πραγματική εικόνα σήμερα για τα PFAS στο πόσιμο νερό της Ελλάδας, τι δείχνουν οι διαθέσιμες μετρήσεις και ποιες περιοχές απαιτούν αυξημένη επιτήρηση.