Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
19.9 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Ψηφιακό Μάρκετινγκ Τροφίμων: Η απήχηση των εικόνων που έχουν δημιουργηθεί από τεχνητή νοημοσύνη

ΑρχικήΝέαmarketingΨηφιακό Μάρκετινγκ Τροφίμων: Η απήχηση των εικόνων που έχουν δημιουργηθεί από τεχνητή νοημοσύνη
spot_img

Κατανόηση της ψυχολογίας των καταναλωτών στο ταχέως εξελισσόμενο τοπίο του ψηφιακού μάρκετινγκ τροφίμων.

Η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στις εικόνες τροφίμων, αν και καινοτόμα, φέρνει μαζί της αξιοσημείωτες ανησυχίες. Ένα πρωταρχικό ζήτημα είναι η πιθανή επίδρασή του στην «οπτική πείνα», ιδιαίτερα εάν τέτοιες εικόνες διαδίδονται ευρέως και γρήγορα. Η οπτική πείνα αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο η θέαση εικόνων φαγητού προκαλεί όρεξη και λαχτάρα για φαγητό. Μια άλλη σχετική ανησυχία είναι η ανάγκη για σαφείς πολιτικές αποκάλυψης σχετικά με τη φύση αυτών των εικόνων που δημιουργούνται από AI. Η ικανότητα του AI να δημιουργεί εικόνες που ουσιαστικά δεν διακρίνονται από πραγματικές φωτογραφίες εγείρει ηθικά ζητήματα σχετικά με την εξαπάτηση των καταναλωτών και τη σημασία της διαφάνειας στο πλαίσιο του ψηφιακού μάρκετινγκ. Αυτές οι αναδυόμενες ανησυχίες απαιτούν μια βαθύτερη διερεύνηση της αλληλεπίδρασης μεταξύ των εικόνων τροφίμων που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη και της αντίληψης των καταναλωτών. 

Και όμως… αυτή η εικόνα με τον καφέ που αχνίζει και τους κόκκους καφέ δεν είναι αληθινή!

Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Food Quality and Preference, διερεύνησε την ικανότητα των καταναλωτών να ξεχωρίσουν ποιες εικόνες διαφήμισης και προώθησης προϊόντων είναι δημιούργημα τεχνολογίας και ποιες είναι αληθινές, καθώς και ποιες από τις δύο είναι πιο ελκυστικές για τον καταναλωτή.

Διεξήχθησαν δύο διαδικτυακά πειράματα με πραγματικές και δημιουργημένες από AI εικόνες τροφίμων που εκτείνονται σε όλο το μη επεξεργασμένο, επεξεργασμένο και εξαιρετικά επεξεργασμένο τρόφιμο. Η Μελέτη 1 σχεδιάστηκε για να αξιολογήσει την ακρίβεια με την οποία οι άνθρωποι μπορούσαν να αναγνωρίσουν τις εικόνες τροφίμων που δημιουργήθηκαν από AI, ενώ η Μελέτη 2 διερεύνησε πώς η αποκάλυψη της προέλευσης μιας εικόνας επηρέασε την ελκυστικότητα του απεικονιζόμενου φαγητού.

 Οι συμμετέχοντες στη Μελέτη 1 βρήκαν ότι ήταν πολύ εύκολο να αναγνωρίσουν τις εικόνες που δημιουργήθηκαν από την τεχνητή νοημοσύνη, ιδιαίτερα στην περίπτωση των εξαιρετικά επεξεργασμένων τροφίμων. Αξίζει να σημειωθεί ότι, χωρίς αποκάλυψη, προτιμώνται συχνά οι εικόνες που δημιουργούνται από AI. Ταυτόχρονα, ωστόσο, η αποκάλυψη ότι μια εικόνα φαγητού ήταν γνήσια ενίσχυσε σημαντικά την απήχησή της, ενώ η αποκάλυψη ότι είχε δημιουργηθεί από την τεχνητή νοημοσύνη μείωσε σημαντικά την προτίμησης σε αυτό το τρόφιμο.

 Αυτές οι ιδέες βοηθούν στην κατανόηση της ψυχολογίας των καταναλωτών στο ταχέως εξελισσόμενο τοπίο του ψηφιακού μάρκετινγκ τροφίμων, υπογραμμίζοντας τις αποχρώσεις των τεχνολογικών προόδων στη δημιουργία εικόνων AI στην ανθρώπινη αντίληψη.

Για να διαβάσετε ολόκληρη τη μελέτη πατήστε ΕΔΩ.

Αναφορά: Giovanbattista Califano, Charles Spence, Assessing the visual appeal of real/AI-generated food images, Food Quality and Preference, 2024, 105149, ISSN 0950-3293, https://doi.org/10.1016/j.foodqual.2024.105149. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S095032932400051X).

Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Αξίζει να ακολουθήσει κάποιος το επάγγελμα του διαιτολόγου; Του Νίκου Ζορζοβίλη*

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του να είσαι διαιτολόγος.

“ΟΧΙ” της EFSA σε ισχυρισμό υγείας για το συμπλήρωμα κρεατίνης

Απορρίφθηκε από την Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφάλειας Τροφίμων ο ισχυρισμός υγείας «Η καθημερινή λήψη συμπληρωμάτων κρεατίνης μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της γνωστικής λειτουργίας».

455 δηλητηριάσεις από τις σοκολάτες Kinder – Η Foodwatch επανέρχεται με νέες καταγγελίες εναντίον της Ferrero

Η συνέχεια της πολύκροτης υπόθεσης με τις πολλαπλές σαλμονελλώσεις.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο