Παρασκευή, 27 Δεκεμβρίου, 2024
9.3 C
Athens

Το Ελληνικό website για την ποιότητα, την ασφάλεια και την "ψυχή" των τροφίμων.

Supermarket: Μέτρια ανάπτυξη σε όγκους στο επτάμηνο για μπύρα, κρασί και τσίπουρο

ΑρχικήΝέαSupermarket: Μέτρια ανάπτυξη σε όγκους στο επτάμηνο για μπύρα, κρασί και τσίπουρο
spot_img

cibum team

Χαμηλούς μονοψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης κατέγραφαν στο επτάμηνο τρεις κατηγορίες ποτών στα οποία η ελληνική παραγωγή έχει δεσπόζουσα θέση. Πιο συγκεκριμένα, στο κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου το οποίο εξετάζει η IRI, η αύξηση του όγκου πωλήσεων στις κατηγορίες της μπύρας, του κρασιού και του τσίπουρου κυμαινόταν μεταξύ 2,7% και 6,1% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Σε όρους αξίας, η μπύρα εμφάνισε αντίστοιχη μεταβολή (5,8%), ωστόσο ήταν υψηλότερη στο τσίπουρο (+7,9%) και πολύ υψηλότερη στο κρασί (+12,6%), γεγονός το οποίο αποτυπώνει υψηλότερες τιμές στις φιάλες.

Πρόκειται πάντως για προϊόντα τα οποία πήγαν πολύ καλύτερα σε σχέση με πέρυσι, από τον Μάιο και ύστερα, οπότε επαναλειτούργησε η εστίαση και άρχισε να δείχνει ορατά σημάδια ανάκαμψης ο τουρισμός, κυρίως στο δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου.

Μπύρα

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την μπύρα, οι πωλήσεις στα super markets που εξετάζει η IRI άγγιξαν τα 77 εκατ. ευρώ στο επτάμηνο και οι όγκοι τα 35,5 εκατ. λίτρα. Μειωμένες κατά 15,4%-15,9% ήταν οι επιδόσεις των pl προϊόντων τόσο σε όγκο όσο και σε αξία. Η μεγαλύτερη ανάπτυξη καταγράφηκε στην κατηγορία στα hypermarkets (10,4% σε αξία και 9,2% σε όγκους), ωστόσο το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων (74,3%) εξακολουθεί να προέρχεται από τα καταστήματα 400-2.500 τ.μ.

Σε επίπεδο περιφερειών, η μεγαλύτερη ανάπτυξη καταγράφηκε στην Κρήτη (14,2%-14,3% σε αξία και όγκο) και ακολούθησαν με διψήφια ποσοστά ανόδου του τζίρου η Βόρεια και η Κεντρική Ελλάδα.

Κρασί

Σημαντική ανάπτυξη, σε όρους αξίας, κατέγραφε στο επτάμηνο η κατηγορία του κρασιού, με τον τζίρο να ξεπερνάει τα 48,5 εκατ. ευρώ. Οι πωλήσεις εμφάνισαν διψήφιους ρυθμούς σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές -πλην της Πελοποννήσου που «έτρεξε» με 8,7%- χάρη βέβαια και στη χαμηλή βάση του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος.

Κυρίαρχα και σε αυτή την κατηγορία σε ανάπτυξη τα hyper markets που εμφάνισαν αύξηση τζίρου στο προϊόν η οποία άγγιξε το 30%, ακολουθούμενη από τα αμέσως μικρότερα καταστήματα (1.000-2.500 τ.μ.) με ποσοστό 12,2%.

Τσίπουρο

Τέλος, στη σαφώς πιο μικρή κατηγορία, αυτή του τσίπουρου, η ανάπτυξη στο επτάμηνο ήταν της τάξης του 8%. Εξετάζοντας το οργανωμένο λιανεμπόριο με βάση τα μεγέθη των καταστημάτων, τα hypermarkets χάρισαν ανάπτυξη 15,6% στην κατηγορία. Ένα προϊόν ωστόσο το οποίο κατά βάση καταναλώνεται στην εστίαση και όχι στα super markets.

Όπως ήταν αναμενόμενο, η Κρήτη εντυπωσίασε σε ρυθμό ανάπτυξης (62,8%), αφού η φετινή χρονιά είχε να συγκριθεί με το επτάμηνο του 2020, όπου η πανδημία είχε ρίξει δραματικά την κατανάλωση.

Πηγή: Ημερησία Πηγή: IRI Hellas (στοιχεία 2021 – έως 1/8)

Δείτε επίσης: 

Ακτίνες Χ: χρήση για την ζύγιση προϊόντων με απίστευτες δυνατότητες 

Food fraud: οδηγίες συμμόρφωσης από το FSSC22000 

Η λίστα της “ντροπής”: Τα 11 εστιατόρια που βαθμολογήθηκαν με 0 ή 1 για την υγιεινή και ασφάλεια τροφίμων

Χρώμα τροφίμων: Πόσο σημαντικό είναι; 

Μείωση των τροφιμογενών ασθενειών λόγω της πανδημίας 

Εστίαση: Έκαναν μέτρια κριτική στο Google και ο ιδιοκτήτης τους… την είπε για την ερωτική τους ζωή! 

Δωρεάν εφαρμογή λογισμικού για την αξιολόγηση χημικών κινδύνων. QSAR TOOLBOX 

Οι καλύτερες βελγικές σοκολάτες είναι… ελληνικές! 

Weetabix: Η «μάχη» του μπισκότου στο Twitter

Tουρισμός: Μέχρι τον Οκτώβριο θα υποδέχονται τουρίστες Κρήτη και Ρόδος- “Άγκάθι“ η έλλειψη προσωπικού 

Η βρετανική κυβέρνηση σώζει τη βιομηχανία κρέατος που κινδυνεύει λόγω έλλειψης CO2

Βούτυρο Maître d’Hôtel: Πώς να φτιάξετε αρωματικό βούτυρο 


Ακολουθήστε το Cibum
στα Google News

Μείνετε ενημερωμένοι

Σας άρεσε το αρθρο; Εγγραφείτε για να λαμβάνεται εβδομαδιαία τα πιο σημαντικά άρθρα με θέμα τα τρόφιμα. 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Must read

Coca Cola: Ανάκληση 28 εκατομμυρίων αναψυκτικών λόγω σοβαρού κινδύνου – 80 επιθεωρητές εν δράσει

Η μεγαλύτερη ανάκληση των τελευταίων 25 ετών στην Αυστρία που επηρέασε 18 χώρες.

Έκκληση προς την αλλαντοβιομηχανία: Μειώστε τα συντηρητικά για να αυξήστε την ασφάλεια – Προτεινόμενες λύσεις    

Τα μέτρα που προτείνουν ερευνητές για τη μείωση του κινδύνου λιστερίωσης στα τρόφιμα.

Κίνδυνος ασφυξίας από παιδικά ζελεδάκια! Πωλούνται και στην Ελλάδα

Η λίστα των προϊόντων που ανακαλούνται, μερικά από τα οποία πωλούνται και στην Ελλάδα.
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Ροή Ενημέρωσης

spot_img
spot_img
spot_img
spot_imgspot_img

Δείτε επίσης!
Προτεινόμενα άρθρα

Μετάβαση στο περιεχόμενο