cibum team
Χαμηλούς μονοψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης κατέγραφαν στο επτάμηνο τρεις κατηγορίες ποτών στα οποία η ελληνική παραγωγή έχει δεσπόζουσα θέση. Πιο συγκεκριμένα, στο κανάλι του οργανωμένου λιανεμπορίου το οποίο εξετάζει η IRI, η αύξηση του όγκου πωλήσεων στις κατηγορίες της μπύρας, του κρασιού και του τσίπουρου κυμαινόταν μεταξύ 2,7% και 6,1% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Σε όρους αξίας, η μπύρα εμφάνισε αντίστοιχη μεταβολή (5,8%), ωστόσο ήταν υψηλότερη στο τσίπουρο (+7,9%) και πολύ υψηλότερη στο κρασί (+12,6%), γεγονός το οποίο αποτυπώνει υψηλότερες τιμές στις φιάλες.
Πρόκειται πάντως για προϊόντα τα οποία πήγαν πολύ καλύτερα σε σχέση με πέρυσι, από τον Μάιο και ύστερα, οπότε επαναλειτούργησε η εστίαση και άρχισε να δείχνει ορατά σημάδια ανάκαμψης ο τουρισμός, κυρίως στο δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου.
Μπύρα
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την μπύρα, οι πωλήσεις στα super markets που εξετάζει η IRI άγγιξαν τα 77 εκατ. ευρώ στο επτάμηνο και οι όγκοι τα 35,5 εκατ. λίτρα. Μειωμένες κατά 15,4%-15,9% ήταν οι επιδόσεις των pl προϊόντων τόσο σε όγκο όσο και σε αξία. Η μεγαλύτερη ανάπτυξη καταγράφηκε στην κατηγορία στα hypermarkets (10,4% σε αξία και 9,2% σε όγκους), ωστόσο το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων (74,3%) εξακολουθεί να προέρχεται από τα καταστήματα 400-2.500 τ.μ.
Σε επίπεδο περιφερειών, η μεγαλύτερη ανάπτυξη καταγράφηκε στην Κρήτη (14,2%-14,3% σε αξία και όγκο) και ακολούθησαν με διψήφια ποσοστά ανόδου του τζίρου η Βόρεια και η Κεντρική Ελλάδα.
Κρασί
Σημαντική ανάπτυξη, σε όρους αξίας, κατέγραφε στο επτάμηνο η κατηγορία του κρασιού, με τον τζίρο να ξεπερνάει τα 48,5 εκατ. ευρώ. Οι πωλήσεις εμφάνισαν διψήφιους ρυθμούς σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές -πλην της Πελοποννήσου που «έτρεξε» με 8,7%- χάρη βέβαια και στη χαμηλή βάση του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος.
Κυρίαρχα και σε αυτή την κατηγορία σε ανάπτυξη τα hyper markets που εμφάνισαν αύξηση τζίρου στο προϊόν η οποία άγγιξε το 30%, ακολουθούμενη από τα αμέσως μικρότερα καταστήματα (1.000-2.500 τ.μ.) με ποσοστό 12,2%.
Τσίπουρο
Τέλος, στη σαφώς πιο μικρή κατηγορία, αυτή του τσίπουρου, η ανάπτυξη στο επτάμηνο ήταν της τάξης του 8%. Εξετάζοντας το οργανωμένο λιανεμπόριο με βάση τα μεγέθη των καταστημάτων, τα hypermarkets χάρισαν ανάπτυξη 15,6% στην κατηγορία. Ένα προϊόν ωστόσο το οποίο κατά βάση καταναλώνεται στην εστίαση και όχι στα super markets.
Όπως ήταν αναμενόμενο, η Κρήτη εντυπωσίασε σε ρυθμό ανάπτυξης (62,8%), αφού η φετινή χρονιά είχε να συγκριθεί με το επτάμηνο του 2020, όπου η πανδημία είχε ρίξει δραματικά την κατανάλωση.
Πηγή: Ημερησία Πηγή: IRI Hellas (στοιχεία 2021 – έως 1/8)
Ακτίνες Χ: χρήση για την ζύγιση προϊόντων με απίστευτες δυνατότητες
Food fraud: οδηγίες συμμόρφωσης από το FSSC22000
Χρώμα τροφίμων: Πόσο σημαντικό είναι;
Μείωση των τροφιμογενών ασθενειών λόγω της πανδημίας
Εστίαση: Έκαναν μέτρια κριτική στο Google και ο ιδιοκτήτης τους… την είπε για την ερωτική τους ζωή!
Δωρεάν εφαρμογή λογισμικού για την αξιολόγηση χημικών κινδύνων. QSAR TOOLBOX
Οι καλύτερες βελγικές σοκολάτες είναι… ελληνικές!
Weetabix: Η «μάχη» του μπισκότου στο Twitter
Η βρετανική κυβέρνηση σώζει τη βιομηχανία κρέατος που κινδυνεύει λόγω έλλειψης CO2