Επιβεβαιώνεται ότι η κατανάλωση κόκκινου και επεξεργασμένου κρέατος αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Επιβεβαιώνεται ότι η κατανάλωση κόκκινου και επεξεργασμένου κρέατος αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

cibum team


Αν και δεν είναι η πρώτη φορά που το κόκκινο και το μεταποιημένο κρέας συνδέονται με προβλήματα υγείας, νέα επιστημονική ανασκόπηση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η κατανάλωση κόκκινου και μεταποιημένου κρέατος έχει συνδεθεί με αυξημένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Ερευνητές από το Τμήμα Υγείας Nuffield του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης έχουν πραγματοποιήσει τη μεγαλύτερη ανασκόπηση όλων των μελετών μεγάλης κλίμακας σχετικά με το θέμα μέχρι σήμερα.

Εμπειρογνώμονες εξέτασαν 13 μελέτες σχετικά με το θέμα με τη συμμετοχή περισσότερων από 1,4 εκατομμυρίων ανθρώπων και κατέληξαν πως η κατανάλωση κόκκινου και μεταποιημένου κρέατος αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων.

Το κρέας, το αρνί και το χοιρινό κρέας , ενώ είναι καλές πηγές πρωτεϊνών, βιταμινών και μετάλλων, έχουν ήδη συνδεθεί με τον καρκίνο του εντέρου.

Προηγούμενες μελέτες έχουν επίσης ισχυριστεί ότι τα επεξεργασμένα κρέατα όπως το μπέικον, τα λουκάνικα και άλλα επεξεργασμένα προϊόντα όπως το σαλάμι μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο καρκίνου, γεγονός που οδήγησε τους υπαλλήλους της υγείας να συμβουλεύουν τους ανθρώπους να τα μειώσουν.

Στην τελευταία έρευνα, όλοι οι συμμετέχοντες ολοκλήρωσαν λεπτομερείς διατροφικές αξιολογήσεις και η υγεία τους παρακολουθήθηκε για έως και 30 χρόνια.

Τα αποτελέσματα, που δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό Critical Reviews In Food Science And Nutrition, διαπίστωσαν ότι για κάθε 50g ημερήσιας πρόσληψης επεξεργασμένου κρέατος, ο κίνδυνος στεφανιαίας νόσου αυξήθηκε κατά 18%.

Και για κάθε 50g ημερήσιας πρόσληψης μη επεξεργασμένου κόκκινου κρέατος (όπως βόειο κρέας, αρνί και χοιρινό), ο κίνδυνος στεφανιαίας νόσου αυξήθηκε κατά 9%.

Η Δρ Keren Papier, συν-επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, δήλωσε: «Το κόκκινο και το μεταποιημένο κρέας συνδέονται σταθερά με τον καρκίνο του εντέρου και τα ευρήματά μας υποδηλώνουν έναν επιπλέον ρόλο στις καρδιακές παθήσεις. Επομένως, οι τρέχουσες συστάσεις για τον περιορισμό της κατανάλωσης κόκκινου και επεξεργασμένου κρέατος μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην πρόληψη της στεφανιαίας νόσου».

Το NHS συνιστά ήδη σε άτομα που τρώνε περισσότερα από 90 γραμμάρια (μαγειρεμένο βάρος) κόκκινου και επεξεργασμένου κρέατος ανά ημέρα να το μειώσουν στα 70 γραμμάρια ή λιγότερο προκειμένου να μειωθεί και ο κίνδυνος για καρκίνο του εντέρου.

Τρεις λεπτές φέτες ψητού αρνιού, βοείου κρέατος ή χοιρινού κρέατος (το καθένα περίπου με το μέγεθος της μισής φέτας ψωμί) ζυγίζουν 90 γραμμάρια, ενώ δύο τυπικά λουκάνικα και δύο λεπτές φέτες μπέικον είναι περίπου 130 γραμμάρια.

Ένα μπιφτέκι ζυγίζει περίπου 80 γραμμάρια, ενώ μία φέτα μπέικον είναι περίπου 21 γραμμάρια και τρεις φέτες ζαμπόν είναι περίπου 70 γραμμάρια.

Οι ερευνητές της Οξφόρδης είπαν πως τα ευρήματά τους θα μπορούσαν να οφείλονται στην υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά κόκκινου κρέατος και στο πόσο αλάτι χρησιμοποιείται στο μεταποιημένο κρέας.

Η υψηλή πρόσληψη κορεσμένου λίπους αυξάνει τα επίπεδα επιβλαβούς λιποπρωτεΐνης χαμηλής πυκνότητας (LDL), ενώ η υπερβολική κατανάλωση αλατιού αυξάνει την αρτηριακή πίεση. Και τα δύο είναι ήδη γνωστό ότι συμβάλλουν στις καρδιακές παθήσεις. Η Βικτώρια Τέιλορ, από το British Heart Foundation δήλωσε: «Ο αντίκτυπος του κόκκινου και του μεταποιημένου κρέατος στον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων έχει συζητηθεί εδώ και δεκαετίες. Αυτή η μελέτη ενισχύει τις υπάρχουσες συστάσεις για τη μείωση της κατανάλωσης κόκκινου και μεταποιημένου κρέατος για τη μείωση του κινδύνου. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να μην τρώτε καθόλου κόκκινο και μεταποιημένο κρέας, αφού μια υγιεινή διατροφή δεν εξαρτάται από μεμονωμένα τρόφιμα ή θρεπτικά συστατικά. Σκεφτείτε τη διατροφή σας στο σύνολό της για να έχετε τη σωστή ισορροπία. Η μεσογειακή διατροφή συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και περιλαμβάνει μόνο μικρές ποσότητες κόκκινου και επεξεργασμένου κρέατος, εστιάζοντας περισσότερο στις φυτικές πρωτεΐνες όπως οι φακές, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι, και τα ψάρια, καθώς και άφθονα φρούτα, λαχανικά και ολικής αλέσεως."

Βαθμολογήθηκε με 0 στα 5 με βάση τη γνώμη 0 επισκεπτών
Δεν υπάρχουν σχόλια γι αυτό το άρθρο

Αφήστε το σχόλιό σας

  1. Δημοσιεύστε ένα σχόλιο σαν επισκέπτης.
Βαθμολογείστε αυτό το άρθρο:
0 Χαρακτήρες
Συνημμένα (0 / 3)
Μοιραστείτε την Τοποθεσία σας
Πληκτρολογήστε το κείμενο που παρουσιάζεται στην παρακάτω εικόνα. Δεν είναι σαφές;